quwerty quwerty
424
BLOG

Aerodynamika Tu-154 wg pilota(amatora) i ta rzeczywista.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Znany  awiator  dr Paweł  Artymowicz  zna się  na wszystkim.

you-know-who

316
tak, potwierdzam. TU-154M to świetna aerodynamicznie i ogólnie dobra i bezpieczna maszyna. do dziś biedniejsze kraje wożą nią swoich vip-ów. ale potrzebowała wyszkolonej załogi, przestrzegającej przepisy...

A  jaka jest  rzeczywistość?
Tu-154  ma  dwie podstawowe , bardzo poważne wady  w  zakresie  aerodynamiki.
1. Jest  wrażliwy   na brak stabilizacji  w kanale  podłużnym , zarówno  na wysokościach  przelotowych  oraz  w konfiguracji do lądowania( było z tego powodu wiele  katastrof)
2..  Łatwo wpada  w płaski  korkociąg   i nie ma wtedy już  możliwości  wyjścia z  niego.

Przykład: katastrofa  Tu-154 w 2006 pod Donieckiem.
Samolot wskutek nie  zapanowania  pilotów  nad  oscylacjami  w osi  wzdłużnej (pochylanie  nosa  samolotu,  podnoszenie)
weszli  w kąty  pozakrytyczne  i samolot  wpadł  w płaski  korkociąg; wszyscy  zginęli.
Stanowisko MAK:
"При отсутствии в Руководстве по летной эксплуатации (РЛЭ) самолета Ту-154М и программах подготовки экипажей необходимых рекомендаций по особенностям пилотирования в продольном канале и использовании механизма электротриммирования, а также невозможности отработки навыков пилотирования самолета в штурвальном режиме на больших высотах и углах атаки из-за отсутствия пригодных для этого тренажеров, экипаж при обходе зон грозовой деятельности и турбулентности допустил раскачку самолета по тангажу и выход за эксплуатационный диапазон углов атаки"

Samolot  Tu-154  ma 3 silniki w  ogonie a  ich ciężar i moment  siły  względem  środka  ciężkości  musi  byc równoważony  przez wychylenie  powierzchni  sterowych; każda  zmiana  ciągu  zmienia  tę  chwilową  równowagę  i wymaga  korekty  przez  autopilota lub pilota; szczególnie  w momencie  sterowania ręcznego  piloci  mogą  nie  reagować  właściwie( trudna  ocena przestrzenna, tendencji  w  oscylacjach, trzeba  opierać się na wskazaniach  przyrządów)  . Dlatego  m.in.  przy podejściu  do lądowania  zaleca się  aby obroty  silników  zmieniać w bardzo  wąskim  zakresie  - kilku  procent.

W roku 2001  roku  pod Irkutskiem  samolot  Tu-154  uległ  katastrofie  przy podejściu  do lądowania; wskutek  nie  zapanowania nad  brakiem stabilizacji w kanale podłużnym  samolot przekroczył dopuszczalny  kąt natarcia  i wpadł  w płaski korkociąg.Po wypuszczeniu podwozia  samolot miał  za niską  prędkość  w stosunku  do obliczeniowej  o 5km/h!  (Zamiast  370 miał  365km/h)  to wystarczyło  by  pojawiły  sie problemy  w sterowaniu , których  piloci  nie potrafili  opanować.

На самолете Ту-154  следует  учитывать  его особенность

Сильное  влияние режима работы  двигателей

На  продольную балансировку Уменьшение режима

Работы  двигателей приводит к появлению

Пикирующего момента  и искривлению траектории полета

вниз,  что  следует своевременно

корректировать  колонкой  штурвала  и с помощью  МЭТ

(триммера) на кабрирование

А.И. ПЯТИН


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka