Fundamentalnych , elementarnych praw fizyki…
…. jeśli parametry podane w raportach MAK/Laska są prawdziwe to znaczy , że w dniu 10.04.2010 roku doszło w okolicy Smoleńska do drastycznych anomalii - chwilowego zaniku działania praw fizyki.

O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego ciśnienia silnika Tu-154 spadły do poziomu ciągu tzw. małego gazu - siła ciągu spadła z ok.17 Ton do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie Tabeli pracy silnika Tu-154 podającego zależność siły ciągu od obrotów turbiny.)
Pomimo tak drastycznego spadku siły ciągu prędkość samolotu nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund. Mogło by tak się stać tylko w przypadku dużego wzrostu kąta pochylenia samolotu ( na pikowanie) - jednak komisje nie odnotowały takiego faktu.
Na wykresie widać ,że w miejscu ok. 4900 od progu, ok 14 sekund od zmniejszenia ciągu silników do małego gazu, samolot nieco wyrównuje lot, czyli zmniejsza się prędkość opadania a prędkość postępowa nie spada - mimo praktycznie braku napędu, oraz zmniejszenia udziału siły ciążenia i po dalszych 10 sekundach nadal wynosi 307 km/godz.
Jak pokazuje niżej choć kąt natarcia - a więc i opór czołowy rosną -to prędkość nie spada.


Poniżej ten fragment ścieżki podejścia - nie ma też gwałtownego obniżenia lotu na ścieżce i zwiększenia prędkości opadania .
.................


Niezależnie czy ciąg wynosi 17 ton czy 3,5 ton samolot leci z taka samą prędkością opadania i taką
samą prędkością postępową.... Nastąpił chwilowy zanik praw fizyki.
MAK i Lasek nie zajrzeli do książki Piatina ?
(ПРАКТИЧЕСКАЯ АЭРОДИНАМИКА САМОЛЕТА Ту-154М
X = P + G * sin Θzn
gdzie
X - opór czołowy
P - sumaryczny ciąg silników
G = m*g - ciężar samolotu
Θzn - nachylenie ścieżki zniżania
Wartości dla momentu przed obniżeniem ciągu do małego gazu:
Foporu= 17 + 78*( sin 4,7°) = 17 + 6,1= 23,1 Ton
Stąd siła oporu wynosi 23,1 Ton
Po zmniejszeniu ciągu nie równowaga wygląda tak:
23,1 Ton = 3,5 Tony + x
Stąd x = 19,6 Ton
Aby G * sin Θzn równało się 19,6 Ton
Ścieżka zniżania musiałaby być nachylona pod kątem 15 stopni -co nie miało miejsca.
((To są oczywiście wyliczanki szacunkowe – ale pokazujące , że dane z raportu MAK/Laska są niezgodne z prawami fizyki.)
....................................................................................................................................................................................................
Tam gdzie prawa fizyki działają ( normalnie) po obniżeniu ciągu silników do małego gazu przy locie na ścieżce samolotu Tu-154 - prędkość szybko spada: np. О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów silnika turbiny wysokiego ciśnienia do 66%( mały gaz) prędkość spadła z 280 km/godz do 250km/godz.
однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.
...........................................................................................................................................................................................
Następny przykład
Катастрофа Ту-154Б-2 Norylsk
16 ноября 1981 г.
w końcowej fazie lotu na ścieżce przy prędkości 275 km/godz i prędkości opadania ok.5,5m/sek
zmniejszono obroty turbiny wysokiego ciśnienia 79% do 53% ( prawie do małego gazu)
- mały gaz utrzymywano przez 15 sekund; w rezultacie prędkość spadła do 265 km/godz
...........................................................................................................................................................................................
Kolejny przykład:
Katastrofa Tu-134 (2 silniki )
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.
zmiana ciągu z poziomu ok. 0,7 nominału do ok 0,4 nominału ( a nie do małego gazu) skutkowała wzrostem prędkości opadania z nieco poniżej 5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity ciąg spadł z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony to jest o ok. 4 Tony.)
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka