quwerty quwerty
441
BLOG

Zanik praw fizyki w Smoleńsku w raportach MAK/Laska.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

    Fundamentalnych , elementarnych praw fizyki…

…. jeśli   parametry  podane w raportach MAK/Laska    prawdziwe  to znaczy , że  w dniu  10.04.2010 roku  doszło w okolicy Smoleńska  do drastycznych  anomalii  - chwilowego  zaniku  działania  praw  fizyki.

image


O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego  ciśnienia silnika  Tu-154  spadły do poziomu  ciągu  tzw. małego  gazu  - siła  ciągu  spadła  z ok.17 Ton  do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie   Tabeli  pracy  silnika  Tu-154 podającego  zależność siły  ciągu od  obrotów  turbiny.)

 Pomimo tak  drastycznego  spadku  siły  ciągu prędkość  samolotu  nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund.  Mogło  by tak się stać tylko w przypadku  dużego  wzrostu  kąta  pochylenia  samolotu ( na pikowanie)  - jednak  komisje  nie  odnotowały  takiego faktu.

Na wykresie  widać ,że  w miejscu ok.  4900  od progu,  ok 14 sekund  od  zmniejszenia  ciągu  silników  do małego  gazu, samolot  nieco  wyrównuje lot, czyli  zmniejsza  się  prędkość  opadania  a  prędkość postępowa   nie spada - mimo  praktycznie  braku  napędu, oraz  zmniejszenia  udziału  siły  ciążenia   i  po dalszych 10  sekundach  nadal wynosi  307  km/godz.

Jak  pokazuje niżej choć kąt natarcia - a więc i opór czołowy rosną -to prędkość nie spada.

image

image


 Poniżej  ten fragment  ścieżki  podejścia - nie ma  też gwałtownego  obniżenia lotu  na ścieżce i zwiększenia  prędkości  opadania .

.................
image

image

Niezależnie  czy ciąg  wynosi  17 ton czy 3,5  ton  samolot  leci  z taka  samą  prędkością  opadania  i taką 

samą  prędkością postępową.... Nastąpił  chwilowy  zanik praw  fizyki.


MAK i Lasek nie zajrzeli do książki Piatina ?
(ПРАКТИЧЕСКАЯ АЭРОДИНАМИКА САМОЛЕТА Ту-154М


X = P + G * sin Θzn
gdzie
X - opór czołowy
P - sumaryczny ciąg silników
G = m*g - ciężar samolotu
Θzn - nachylenie ścieżki zniżania


Wartości   dla  momentu przed  obniżeniem ciągu do małego  gazu:

Foporu= 17 + 78*( sin 4,7°) =  17 + 6,1= 23,1 Ton


Stąd siła oporu wynosi 23,1 Ton

Po zmniejszeniu ciągu  nie równowaga wygląda  tak:

23,1 Ton = 3,5 Tony +  x

Stąd x  =  19,6  Ton

 

Aby  G * sin Θzn równało się 19,6 Ton

Ścieżka zniżania  musiałaby  być nachylona pod kątem  15  stopni  -co nie miało miejsca.

((To są oczywiście  wyliczanki   szacunkowe – ale pokazujące , że  dane  z raportu MAK/Laska  są niezgodne z prawami  fizyki.)


....................................................................................................................................................................................................

  Tam gdzie  prawa  fizyki  działają ( normalnie) po  obniżeniu  ciągu  silników  do małego  gazu  przy locie  na ścieżce  samolotu Tu-154  - prędkość  szybko    spada:  np.  О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów  silnika  turbiny  wysokiego  ciśnienia  do  66%(  mały gaz) prędkość spadła  z 280 km/godz  do  250km/godz.

однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.

...........................................................................................................................................................................................

Następny  przykład


Катастрофа Ту-154Б-2  Norylsk 
16 ноября 1981 г.

w końcowej  fazie lotu  na ścieżce  przy prędkości  275 km/godz  i prędkości  opadania  ok.5,5m/sek

zmniejszono  obroty   turbiny wysokiego ciśnienia  79%  do 53%  ( prawie  do małego  gazu)

- mały  gaz utrzymywano przez  15  sekund;  w rezultacie  prędkość spadła  do   265 km/godz

...........................................................................................................................................................................................

Kolejny  przykład:

 Katastrofa  Tu-134  (2 silniki  ) 
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.

zmiana  ciągu  z poziomu ok. 0,7 nominału  do ok 0,4  nominału ( a nie  do małego gazu) skutkowała  wzrostem prędkości  opadania  z   nieco poniżej  5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity  ciąg  spadł  z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony  to jest  o  ok. 4 Tony.)



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka