quwerty quwerty
460
BLOG

Tajemnicze kręcenie kółkiem - "katastrofa " Tu-154 w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Pisał  o tym Tornado w 2014  roku.


https://www.salon24.pl/u/tornado/582353,ostatnia-minuta-lotu-tu-154m-101-2


Cytuję:


" Pani Anodina wytknęła w swoim raporcie posługiwanie się przez pilotów PFL-101 tym „kółkiem” w trakcie schodzenia z wysokości kręgu (500m), które można według niej i pana Morozowa bardzo łatwo przeregulować. I tak według pani Anodiny PFL-101 zaczął wędrówkę w kierunku smoleńskiej ziemi 9 km od progu pasa lotniska Siewiernyj. Przeregulowanie owego „kółka" spowodowało, ze tupolew w krótkim czasie osiągnął prędkość zniżania prawie 8m/sek, żeby w następnych sekundach prędkość ta zmalała praktycznie do zera (str. 158 raportu MAK wersja ang.).
 
Tymczasem kilka kilometrów przed progiem pasa skuteczność tego „magicznego kółka" wyraźnie spadła. Tupolew był na wysokości 60 metrów nad progiem pasa lotniska w Smoleńsku, a jego prędkość pionowa wynosiła prawie 8m/sek. Wygląda na to, że skuteczność „magicznego kółka" pani Anodiny w bliskiej odległości od smoleńskiej ziemi zmalała praktycznie do zera.    "

(podkreślenia -Quwerty)


Najpierw  "kółko"  спуск-подьём  działało -  a potem nagle  przestało.

Oczywiście  to tylko  jedna  z wielu  niewyjaśnionych  przez  komisje  osobliwości "pilotowania"  na ścieżce  schodzenia.

-Czy  rzeczywiście  piloci  tak się zajęli  kręceniem kółkiem ,że ignorowali np.  wskazania  obrotomierza  ( obroty  silników), które  na ścieżce  winny   dla obrotów  turbiny  wysokiego ciśnienia  być rzędu  80%  a były  na poziomie  minimalnym - na tzw  "małym gazie " ???

Silniki rzeczywiście  należy  przestawić  na mały gaz  - ale dopiero  na samym końcu  zniżania  - na wysokości  rzedu  6-10m nad  pasem w  fazie  tzw.  wyrównywania. Jak załoga Tu-154  zamierzała  wykonać  manewr  wyrównania  nad pasem skoro  silniki już były  na małym gazie.?

  Taka   konfiguracja  samolotu  w ogóle nie nadaje sie   do lądowania-  jak podają  podręczniki:  zbyt  szybkie  przestawienie  silników na mały  gaz  grozi twardym  lądowaniem ( np  przestawienie  na wysokości  15m)- a oni przestawili  silniki na mały gaz na wysokości  ponad  400m.

Samo kręcenie  kółkiem   spust -padjom  - to za mało  by w ogóle  myśleć  o  lądowaniu.

image

image

skorzystano  w wykresu  ścieżki  z :

http://web.archive.org/web/20130123151958/http://mswia.datacenter-poland.pl:80/ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


image

Modelowanie systemów autonomicznych i optymalizacja ich ... - cejsh
cejsh.icm.edu.pl/.../c/Wegrzyn__Modelowanie_systemow_autonomicznych.pdf

M Węgrzyn - ‎2013 - ‎

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka