quwerty quwerty
150
BLOG

Kłamstwo MAK o 100g wskutek "zderzenia o małej energii " - a fizyka katastrof.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2

To jest materiał na pierwszą stronę.


Dotarłem do 2  nowych przykładów  raportów  z katastrof  , które  są  przysłowiowymgwoździem do trumny dla kłamstwa  MAK powielanego przez komisję  Laska i większość  mediów. Podaję je niżej.

Nie jest fizycznie możliwe , aby przy zderzeniu samolotu z podłożem, określanym jako "zderzenie o małej energii" ( dr  Lasek) wystąpiły  na całej długości  samolotu tak wielkie  przeciążenia.


Ta konfabulacja, kłamstwo MAK miało przede wszystkim jeden cel :  zamknąć  dywagacje na temat losów załogi i pasażerów; taki był przekaz propagandowy rozpowszechniany przez MAK i media:

Na pasażerów oddziaływało przeciążenie wielkości ok.100 g. Przeżycie było w takich okolicznościach niemożliwe” – głosi rosyjski raport na temat katastrofy Tu-154.


Natychmiast  po  ogłoszeniu wstępnego raportu MAK, w maju 2010 roku, napisałem  , że jest to  konfabulacja - kłamstwo MAK.

Komisja  Laska  skompromitowała się  powielając to kłamstwo.

W obronie kłamstwa  MAK stanęli też liczni  fizycy : np.bloger  Paweł  Artymowicz :\
you-know-who 19.07.10, 07:52
zarowno z malej drogi hamowania w pionie, jak i chwilami malej drogi
hamowania na drzewach wynikaja wielkie przyspieszenia. aby
porozrywac samolot na kawalki potrzeba >100g. po prostu wytrzymalosc
materialowa jest taka, ze przy mniejszym przyspieszeniu nie
rozpadnie sie.


czy  bardzo były  fizyk   Michał Jaworski ,który  przywołał przykład  katastrofy  samolotu IŁ-76 na wyspie Timor - jako podobnej  do  katastrofy Tu-154  w  Smoleńsku -tylko że na Timorze  większa cześć   kadłuba  uległa  stopieniu w silnym  pożarze.



ale  byli też blogerzy ,którzy wskazywali na to, że podane  przez  MAK wielkości są fizycznie niemożliwe jak np. peemka

https://www.salon24.pl/u/pmk/544614,przeciazenia-wedlug-mak-a-testy-zderzeniowe,2


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Katastrofa  Boeinga 747 w Japonii.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Japan_Airlines_123

Wypadek lotu Japan Airlines 123 – największy wypadek lotniczy pod względem liczby zabitych w wypadku jednego samolotu[1][2][3][4]. 12 sierpnia 1985 Boeing 747-SR46 japońskich linii Japan Airlines na trasie Tokio-Osaka uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio. Po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, runął na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu. Spośród 524[5] osób na pokładzie (pasażerów i załogi), przeżyło tylko czterech pasażerów.

image

Parametry zderzenia   ze  zboczem góry:

prędkość  474 km/h,

kąt  przechylenia  powyżej 130 stopni , samolot pikował pod kątem 21  stopni.

image

Sam moment  katastrofy  przeżyło- mimo tak  ogromnej  prędkości  więcej pasażerów , ale  zmarli oni wskutek  tego , że pomoc dotarła dopiero następnego dnia po ok.  9 godzinach.

W  raporcie odniesiono się do wielkości przeciążeń , jakie wystąpiły podczas  katastrofy:  oceniono,  że  w przedniej części kadłuba mogły sięgać kilkuset  g  a w  części ogonowej -kilkudziesięciu g.

Nawet  więc  przy prędkości  474 km/g i energii kinetycznej prawie  3  razy większej ( na jednostkę masy) przeciążenia  w części  ogonowej  nie sięgały owych mitycznych 100g.

imageimage

2. Katastrofa Boeinga  707  w RPA.

https://www.saflyer.com/single-post/2018/04/03/In-Memoriam-ZS-EUW-Boeing-707-crash-in-Windhoek

Przeżyły  "tylko" 4 osoby , ale  zderzenie z ziemią  nastąpiło  przy prędkości:

512km/h

samolot  rozbił się  tuż po starcie; w ciemnościach  piloci  stracili orientację  i samolot zamiast  wznosić się - opadał.

Nine passengers who were seated in the forward section of the fuselage initially survived, but two died soon after the accident, and another two a few days later,....... 9 pasażerów, którzy siedzieli w przedniej części  samolotu przeżyło moment katastrofy , ale  2 osoby zmarły  wkrótce po katastrofie   a jeszcze  dwie  zmarły 2 dni później.


 w PRZYPADKU TEJ KATASTROFY  NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCY JEST  STAN ROZCZŁONKOWANIA  KADŁUBA:


image

image



DLA PORÓWNANIA STAN KADŁUBA Tu-154  PRZY  ZDERZENIU  Z PODŁOŻEM  PRZY PRĘDKOŚCI  270KM/h

image







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka