To jest materiał na pierwszą stronę.
Dotarłem do 2 nowych przykładów raportów z katastrof , które są przysłowiowymgwoździem do trumny dla kłamstwa MAK powielanego przez komisję Laska i większość mediów. Podaję je niżej.
Nie jest fizycznie możliwe , aby przy zderzeniu samolotu z podłożem, określanym jako "zderzenie o małej energii" ( dr Lasek) wystąpiły na całej długości samolotu tak wielkie przeciążenia.
Ta konfabulacja, kłamstwo MAK miało przede wszystkim jeden cel : zamknąć dywagacje na temat losów załogi i pasażerów; taki był przekaz propagandowy rozpowszechniany przez MAK i media:
Na pasażerów oddziaływało przeciążenie wielkości ok.100 g. Przeżycie było w takich okolicznościach niemożliwe” – głosi rosyjski raport na temat katastrofy Tu-154.
Natychmiast po ogłoszeniu wstępnego raportu MAK, w maju 2010 roku, napisałem , że jest to konfabulacja - kłamstwo MAK.
Komisja Laska skompromitowała się powielając to kłamstwo.
W obronie kłamstwa MAK stanęli też liczni fizycy : np.bloger Paweł Artymowicz :\
you-know-who 19.07.10, 07:52
zarowno z malej drogi hamowania w pionie, jak i chwilami malej drogi
hamowania na drzewach wynikaja wielkie przyspieszenia. aby
porozrywac samolot na kawalki potrzeba >100g. po prostu wytrzymalosc
materialowa jest taka, ze przy mniejszym przyspieszeniu nie
rozpadnie sie.
czy bardzo były fizyk Michał Jaworski ,który przywołał przykład katastrofy samolotu IŁ-76 na wyspie Timor - jako podobnej do katastrofy Tu-154 w Smoleńsku -tylko że na Timorze większa cześć kadłuba uległa stopieniu w silnym pożarze.
ale byli też blogerzy ,którzy wskazywali na to, że podane przez MAK wielkości są fizycznie niemożliwe jak np. peemka
https://www.salon24.pl/u/pmk/544614,przeciazenia-wedlug-mak-a-testy-zderzeniowe,2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Katastrofa Boeinga 747 w Japonii.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Japan_Airlines_123
Wypadek lotu Japan Airlines 123 – największy wypadek lotniczy pod względem liczby zabitych w wypadku jednego samolotu[1][2][3][4]. 12 sierpnia 1985 Boeing 747-SR46 japońskich linii Japan Airlines na trasie Tokio-Osaka uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio. Po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, runął na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu. Spośród 524[5] osób na pokładzie (pasażerów i załogi), przeżyło tylko czterech pasażerów.
Parametry zderzenia ze zboczem góry:
prędkość 474 km/h,
kąt przechylenia powyżej 130 stopni , samolot pikował pod kątem 21 stopni.
Sam moment katastrofy przeżyło- mimo tak ogromnej prędkości więcej pasażerów , ale zmarli oni wskutek tego , że pomoc dotarła dopiero następnego dnia po ok. 9 godzinach.
W raporcie odniesiono się do wielkości przeciążeń , jakie wystąpiły podczas katastrofy: oceniono, że w przedniej części kadłuba mogły sięgać kilkuset g a w części ogonowej -kilkudziesięciu g.
Nawet więc przy prędkości 474 km/g i energii kinetycznej prawie 3 razy większej ( na jednostkę masy) przeciążenia w części ogonowej nie sięgały owych mitycznych 100g.
2. Katastrofa Boeinga 707 w RPA.
https://www.saflyer.com/single-post/2018/04/03/In-Memoriam-ZS-EUW-Boeing-707-crash-in-Windhoek
Przeżyły "tylko" 4 osoby , ale zderzenie z ziemią nastąpiło przy prędkości:
512km/h
samolot rozbił się tuż po starcie; w ciemnościach piloci stracili orientację i samolot zamiast wznosić się - opadał.
Nine passengers who were seated in the forward section of the fuselage initially survived, but two died soon after the accident, and another two a few days later,....... 9 pasażerów, którzy siedzieli w przedniej części samolotu przeżyło moment katastrofy , ale 2 osoby zmarły wkrótce po katastrofie a jeszcze dwie zmarły 2 dni później.
w PRZYPADKU TEJ KATASTROFY NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCY JEST STAN ROZCZŁONKOWANIA KADŁUBA:
DLA PORÓWNANIA STAN KADŁUBA Tu-154 PRZY ZDERZENIU Z PODŁOŻEM PRZY PRĘDKOŚCI 270KM/h
Komentarze