Sprężarka niskiego ciśnienia silnika samolotu Tu-154 M składa się z 3 wirników.
Oto ich zdjęcia z wrakowiska:
Zdjęcie 1, wirnik nr 1 :
Zdjęcie 2, wirnik nr 2:
Zdjęcie nr 3 wirnik nr 3
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/itwl/silnik1/P1010495.JPG
Zdjęcie nr 4 wirnik nr ? + fragmenty jakiegoś wirnika ? prowadnicy strug powietrza?
Zdjęcie nr 5- wirnik nr ???:
I jeszcze prowadnica strug powietrza:
???????????????
Nigdy wcześniej i później w historii katastrof o"małej energii zderzenia" nie rozpadły się silniki.
Silnik Tu-134 po katastrofie w Pietrozawodsku- samolot zderzył sie z podłożem w pozycji praktycznie odwróconej( jak to określił MAK w raporcie z katastrofy)
Były przypadki awarii sprężarki niskiego ciśnienia silnika D30-KU w samolotach Tu-154M i Ił-62.
Przykład 1:
http://arefiev-dm.livejournal.com/253572.html
Przykład 2:
https://cyberleninka.ru/article/v/ustalostnoe-razrushenie-i-kontrol-v-ekspluatatsii-titanovyh-diskov-i-stupeni-kompressora-nizkogo-davleniya-knd-dvigatelya-d-30ku
Komentarze