7 obserwujących
358 notek
345k odsłon
601 odsłon

Dwie strony medalu - burta demonstracyjna ? "katastrofa" w Smoleńsku.

Wykop Skomentuj4

image

Ten fragment  wraku w porównaniu z innymi  szczątkami wygląda inaczej:  blacha jest gładka  , jakby  na ten fragment samolotu nie działały wielkie  siły  - o żadnym 100g nie ma mowy. Konstrukcja  kadłuba generalnie jest projektowana  tak, aby wytrzymał on bez uszkodzeń  przeciążenia  rzędu 6g ( twarde lądowanie to przeciążenie  z reguły nie przekraczające  kilku g)


Blacha  kadłuba zaczyna się odkształcać trwale  właśnie  w zakresie   6-8g.


Dlaczego  więc ten odcinek kadłuba, ten odcinek burty zachował  się w tak dobrym stanie  ?


Przecież nawet przy kilkudziesięciu g  ta blacha byłaby pomiażdżona i porozrywana -a wg MAK przeciążenia  były większe.


Ten fragment  kadłuba  znajdował  się bliżej  dziobu, tuż za kokpitem:

image


Dodatkowo  samolot upadł w pozycji odwrotnej  a "słaby"  dach się  rozsypał w drobny MAK.


Jak więc przetrwał  ten fragment  burty ?


A to druga strona medalu:

image

burta od wewnątrz  kompletnie ogołocona z izolacji i paneli konstrukcyjnych, jakby przeszło tornado  albo ekipa demontażowa.


Uzupełnienie:

cytuje  klasyka:

MAK niezle oszacowal a~ 100G
Autor: you-know-who ☺ 19.07.10, 07:52

zarowno z malej drogi hamowania w pionie, jak i chwilami malej drogi
hamowania na drzewach wynikaja wielkie przyspieszenia.

aby porozrywac samolot na kawalki potrzeba >100g.

po prostu wytrzymalosc
materialowa jest taka, ze przy mniejszym przyspieszeniu nie
rozpadnie sie.





Wykop Skomentuj4
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka