quwerty quwerty
454
BLOG

Bechtirem i Piatinem fałszerstwa MAK wykazane - "katastrofa" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6


  Wg wiedzy z aerodynamiki  z  podręcznika  rosyjskich autorów  podane  przez MAK  parametry lotu  po ścieżce w ostatnich  kilkudziesięciu sekundach są niefizyczne -samolot nie mógłby się utrzymać na ścieżce o nachyleniu 4,7.

Wariant I  wzory z Bechtira +   doskonałość aerodynamiczna  K dla samolotu w konfiguracji do lądowania wzięta    z:

.DOŚWIADCZALNE CHARAKTERYSTYKI AERODYNAMICZNE MODELU SAMOLOTU TU-154M W OPŁYWIE SYMETRYCZNYMI NIESYMETRYCZNYMALEKSANDER OLEJNIKMICHAŁ FRANTSTANISŁAW KACHELMACIEJ MAJCHER Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Mechatroniki i Lotnictwa00-908 Warszawa, ul. Kaliskiego 2

http://n-1-18.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content/m/p1/f/8725fb777f25776ffa9076e44fcfd776/01afd821-c9d6-4c8f-8317-85ae022b55af.pdf

-przyjęto  wartośc K=4



image

P-siła ciągu w kG  G  ciężar     samolotu  w kG

 Otrzymane  wyniki:

image

Przy   ciągu   na poziomie  "mały gaz" - tak jak rzekomo  w Smoleńsku  -samolot Tu-154 musiałby się zniżać po ścieżce nachylonej  pod kątem 12,5 stopnia.


Wariant  II

 Jeśli przyjąć  doskonałość aerodynamiczną K  równą  5  wg  podręcznika  Piatina

СамолетТу-154 в посадочной конфигурации имеет малое аэродинамическое качество

(К ~5), Piatin

ДИНАМИКА ПОЛЕТА И ПИЛОТИРОВАНИЕ САМОЛЕТА Ту-154 Допущено Департаментом воздушного транспорта в качестве учебного пособия для курсантов летных учебных заведений гражданской авиаци

http://www.protu-154.org/files/dynamic154.pdf

to  otrzymuje się następujące wyniki:

image

Przy   ciągu   na poziomie  "mały gaz" - tak jak rzekomo  w Smoleńsku  -samolot Tu-154 musiałby się zniżać po ścieżce nachylonej  pod kątem 9,3 stopnia.

Dla ścieżki  4,7 stopnia - jak w  Smoleńsku  ciąg silników musiał  by  wynosić  9000kG  a nie  ok. 3000kG jak przy ustawieniu  na poziomie  "mały  gaz."


 Wg wiedzy z aerodynamiki  z  podręcznika  rosyjskich autorów  podane  przez MAK  parametry lotu  po ścieżce w ostatnich  kilkudziesięciu sekundach są niefizyczne -samolot nie mógłby się utrzymać na ścieżce o nachyleniu 4,7  przy  ustawieniu  ciągu  silników  na mały  gaz.


q.e.d. (quod erat demonstrandum), c.n.d. (co należało dowieść), c.b.d.o. (co było do okazania)

====================================================================================================

Dodatek:

Uwagi  krytyczne blogera  JAki-taki

Wyznaczona doskonałość w ustawieniu do lądowania przy kącie natarcia jest ok. 6,5. (Na str. 13)
http://n-1-18.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content/m/p1/f/8725fb777f25776ffa9076e44fcfd776/01afd821-c9d6-4c8f-8317-85ae022b55af.pdf

Samolot od chwili 10.40.00 do 10.40.50 zniżał się z wysokości 563 m do 188 m, czyli o 375 m. To daje średnią zniżania 7,5 m/s (w stenogramie "jest siedem" potwierdza to).

Zależność siły ciągu od obrotów KND jest następująca (wielomian 3 stopnia)
y=65,571*x^3+109,72*x^2-24,698*x+5,1797
x - to ułamek z jedności, y - wynik w kiloniutonach.
Porównanie danych i ze wzoru
x - tabela - wzór
0,3 - 9,4 - 9,41
0,575 - 40 - 39,7
0,67 - 57 - 57,6
0,71 - 66,5 - 66,4
0,785 - 85,5 - 85,1
0,82 - 95 - 94,8
0,855 - 105 - 105,2
Czyli zgodność jest bardzo dobra.
W powyższym okresie obroty zmieniają się w przedziale 0,40 - 0,338, średnio 0,37.
Odpowiada temu siła ciągu 14,4 kN. Razy 3 silniki.

Te dane przywracają zgodność z danymi z czarnych skrzynek.

--

 ilustracja o jakich parametrach jest mowa :

image

Uwaga: z raportu Millera

Samolot w momencie podjęcia przez dowódcę statku powietrznego decyzji o odejściu na drugi  krąg  zniżał  się  z  prędkością  opadania  6,2  m/s. 

image

od razu widać niezgodność:  ciąg silnika  musiałby  na ścieżce 4,67  być  rzędu  5500  kg  ( wg tej metodologii)  a był  prawie  dwa razy  mniejszy

image

image


  Jak widać parametry   z raporty MAK  nijak nie  pasują  do  realnych, fizycznych  zdarzeń:

- po  zmniejszeniu  ciągu   o ok.13Ton - samolot  nie  zmniejsza  prędkości, przy czym nie zmienia  istotnie kąta  pochylenia  czy innych mogących mieć  wpływ  przebieg  lotu ustawień.

--------------------------

Co do doskonałości  aerodynamicznej  to wartość  K=4 była  rzeczywiście założona  przez mnie  zbyt nisko; ale  podałem  też szacunki   dla  K=5  .

Gdyby  uznać  za prawidłową  wartość K  ok. 6,5  to i tak  nie  uzyskamy  obrazu  zdarzeń  zgodnego  z  zasadami  fizyki  Newtona;

owszem  z wzoru  Bechtira  uzyska  sie  niby zgodność  z  raportem  MAK  - ale  przy prędkości  opadania  ponad  8 m/sek i kącie  zniżania 6,5%  ( bloger  paes64  wyliczył ten  kąt na 4,67  stopnia).

Ale z kolei  przyjecie  tej wartości  K skutkuje  tym - co pokazałem  wyżej  w Tabeli  , że  otrzymuje się  dla  lotu po ścieżce  znacznie  zaniżoną  wartość potrzebnego   ciągu (  zupełnie  inne wartości  oporu  czołowego)

Kołdra  jest zbyt  krótka.

Parametry  na ścieżce  w ostatnich kilkudziesięciu sekundach muszą  budzić  poważne  wątpliwości  do ich  zgodności  z rzeczywistością.

Poruszałem to już  dawno  w notce  na forum Katastrofa  w  Smoleńsku:http://forum.gazeta.pl/forum/w,1157,148788709,148788709,Krytyczny_moment_lotu_8_39_55.html

jest w niej  wiele  cytatów  z podręcznika pilotowania  Tu-154  autorstwa  Jerszowa  i inne

np.Оcнoвa для принятия решений нa глиccaде – зaрaнее рaccчитaнный и пoдoбрaнный перед четвертым рaзвoрoтoм режим двигaтелей, тo еcть, пoтребнaя тягa.

Легкaя мaшинa? Знaчит, бyдет где-тo 82. Жaркo зa бoртoм? Нy, знaчит, 84.
Eelementarz wg pilota Tu-154 Jerszowa

Шaccи выпycтить. Зaкрылки 28. Нy-кa, режим 84…Гoризoнт. Пoтoчнее выдержaть выcoтy. Пoтерпеть. Скoрocть пaдaет: 340, 330, 320, 310, 305…aгa, 300, 300…Мнoгoвaтo. Нy-кa, режим 83. Агa, пaдaет. 290, 290, 290…ycтaнoвилacь. Вoт этo и бyдет нaш режим нa глиccaде: 83 прoцентa.


При рyчнoм yпрaвлении cкoрocть нa глиccaде coглacнo РЛЭ рекoмендyетcя выдерживaть небoльшими oтклoнениями РУД в пределaх ±5 % пo oбoрoтaм, cвoевременнo реaгирyя нa нaчaлo изменения cкoрocти. При дрoccелирoвaнии нa 10 % и бoлее cкoрocть caмoлетa в пocaдoчнoй кoнфигyрaции быcтрo пaдaет, пoэтoмy при неoбхoдимocти cyщеcтвеннoгo yменьшения cкoрocти требyетcя пoвышеннoе внимaние пилoтoв к выдерживaнию режимa cнижения вo избежaние oпacнoй пoтери cкoрocти [РЛЭ, п. 4.2.11(9)].

Instrukcja mówi jasno

nawet zmniejszenie obrotów silnika o 10% jest niebezpieczne, gdyż  wtedy szybko  spada  prędkość samolotu

- a w Smoleńsku  o godz. 8:39:55  zmniejszyły się obroty  KBD  o 25% i prędkość samolotu  nie  spadła- przez  25  sekund 

?????????????????????????????????????????????????????

-----------

Uzupełnienie:

Doskonałość  aerodynamiczna  po angielsku  to  Lift-to-drag-ratio

poniżej  podano  wartości  L/D  ( odpowiednik  K)  dla  dużych  samolotów  pasażerskich  w konfiguracji  do lądowania

- z wysuniętymi  slotami  i klapami  - są to  wartości  minimalne -  dla  z kolei  maksymalnej  siły  nośnej.

image

https://aviation.stackexchange.com/questions/24649/for-a-large-commercial-plane-on-landing-does-the-l-d-ratio-increase-decrease






=================================================================================================

-Suplement:

Для сверхзвуковых самолетов с треугольным и стреловидным крылом малого удлинения аэродинамическое качество К = 3,5 -т- 4,5,  прн глиссаде снижения с углом потребная тяга ГТД составляет (0,20 0,15)0пос, где Опое — посадочный вес самолета.  На оборотах малого газа тяга Рц. г = (0,04 0,06)0пос-

https://mash-xxl.info/info/340271/



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka