Gorące tematy:

11 obserwujących
437 notek
430k odsłon
273 odsłony

Zanik praw fizyki Newtona nad Smoleńskiem - ścieżka cudów- c.d.

Wykop Skomentuj1

Oczywiście prawa  fizyki , w tym Newtona  działały -nie ma takiej możliwości by nie  zadziałałyby.


Występuje natomiast niezgodność parametrów  zapisanych na kopiach przekazanych stronie polskiej - z  prawami  fizyki; co należy wyjaśnić; czy  kopie są sfałszowane ?  czy  były błędy aparatury,oprogramowania  , inne przyczyny.


image

Porównałem  spadek  prędkości  samolotu  Tu-154 w okresie  ok  10:38:42 do  ok.10:39:02 ( tuż  przed  wejściem na ścieżkę) i zmniejszeniu prędkości  z ok  335 km/godz  do ok.300 km/h w czasie ok 10 sekund (  obszar zakreślony   kolorem zielonym ); przekopiowałem  fragment  dla  zbliżenia obrazu  do drugiego zdarzenia:

gdy  od ok 10:39:35 do ok  10:39:42  w czasie ok.7-sekund prędkość spadła z ok.305  do ok 285 km/godz.

W pierwszym przypadku jest to wytłumaczalne spadkiem  obrotów silnika  z ok 60%KND   do ok  40%  KND,  a więc istotnym spadkiem ciągu silnika ( hamowanie  "gazem"..)

W drugim przypadku  obroty silnika nie zmieniają się - cały czas jest "mały gaz"; kąt natarcia  nieco się zmniejsza-czyli spada opór czołowy;

skąd  więc wzięła się siła, która spowodowała gwałtowny  spadek prędkości?  ; 

korzystając z prawa zachowania energii można  oszacować, że  wartość siły hamującej,  która musiała by działać na tym odcinku   winna wynosić ok. 55000 N.

==========================================================================================================

Uzupełnienie:

Manipulacje  MAK w  treści  raportu; w zasadzie bełkot techniczny  - próba przykrycia  niezgodności:

\

Uwaga: Obliczeniowa prędkość lotu na ścieżce zniżania o kącie nachylenia 2 ̊40’ dla ciężaru 77-78 t    Vzn-265  km/h,  a  Vy=3,5  m/s.  Przy  faktycznej  prędkości  lotu  na ścieżce    Vzn=300...280  km/h  i zgodną  z  kierunkiem  lotu  prędkością  składową  wiatru  prędkość  pionowa  powinna  wynosić  około 4,0 m/s. Faktycznie załoga wykonywała lot po ścieżce z kątem nachylenia powyżej 5 ̊ (Vy ~ 8 m/s), tzn.  Po  trajektorii,  której  samolot  nie  mógł  zachować  bez  zwiększania  prędkości.  Automat  ciągu ustawiony  na  podtrzymanie  prędkości  Vzn=280  km/h  na  odcinku  zniżania  po  przelocie  DPRM (10:40:00) przestawił dźwignie obrotów wszystkich silników na mały gaz, dlatego samolot nie był w stanie utrzymać zadanej prędkości. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak nie  był, kiedy utrzymywał   stałą  prędkość  przez 25sekund !! od  10:40:00 do10:40:25

potem  nagle -przy tych samych parametrach -samolot  wytracał szybko prędkość.





Wykop Skomentuj1
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka