Oczywiście prawa fizyki , w tym Newtona działały -nie ma takiej możliwości by nie zadziałałyby.
Występuje natomiast niezgodność parametrów zapisanych na kopiach przekazanych stronie polskiej - z prawami fizyki; co należy wyjaśnić; czy kopie są sfałszowane ? czy były błędy aparatury,oprogramowania , inne przyczyny.
Porównałem spadek prędkości samolotu Tu-154 w okresie ok 10:38:42 do ok.10:39:02 ( tuż przed wejściem na ścieżkę) i zmniejszeniu prędkości z ok 335 km/godz do ok.300 km/h w czasie ok 10 sekund ( obszar zakreślony kolorem zielonym ); przekopiowałem fragment dla zbliżenia obrazu do drugiego zdarzenia:
gdy od ok 10:39:35 do ok 10:39:42 w czasie ok.7-sekund prędkość spadła z ok.305 do ok 285 km/godz.
W pierwszym przypadku jest to wytłumaczalne spadkiem obrotów silnika z ok 60%KND do ok 40% KND, a więc istotnym spadkiem ciągu silnika ( hamowanie "gazem"..)
W drugim przypadku obroty silnika nie zmieniają się - cały czas jest "mały gaz"; kąt natarcia nieco się zmniejsza-czyli spada opór czołowy;
skąd więc wzięła się siła, która spowodowała gwałtowny spadek prędkości? ;
korzystając z prawa zachowania energii można oszacować, że wartość siły hamującej, która musiała by działać na tym odcinku winna wynosić ok. 55000 N.
==========================================================================================================
Uzupełnienie:
Manipulacje MAK w treści raportu; w zasadzie bełkot techniczny - próba przykrycia niezgodności:
\
Uwaga: Obliczeniowa prędkość lotu na ścieżce zniżania o kącie nachylenia 2 ̊40’ dla ciężaru 77-78 t Vzn-265 km/h, a Vy=3,5 m/s. Przy faktycznej prędkości lotu na ścieżce Vzn=300...280 km/h i zgodną z kierunkiem lotu prędkością składową wiatru prędkość pionowa powinna wynosić około 4,0 m/s. Faktycznie załoga wykonywała lot po ścieżce z kątem nachylenia powyżej 5 ̊ (Vy ~ 8 m/s), tzn. Po trajektorii, której samolot nie mógł zachować bez zwiększania prędkości. Automat ciągu ustawiony na podtrzymanie prędkości Vzn=280 km/h na odcinku zniżania po przelocie DPRM (10:40:00) przestawił dźwignie obrotów wszystkich silników na mały gaz, dlatego samolot nie był w stanie utrzymać zadanej prędkości.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak nie był, kiedy utrzymywał stałą prędkość przez 25sekund !! od 10:40:00 do10:40:25
potem nagle -przy tych samych parametrach -samolot wytracał szybko prędkość.
Komentarze