Kto za to zapłacił ?
-Pan, Pani , Ja - wszyscy zapłaciliśmy..
.. za taką chałę.
W tak ważnej dla Polski sprawie.
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
Załącznik nr 4 do Raportu Millera
Raport końcowy – Załącznik nr 4.
Geometria zderzenia samolotu
Wykorzystałem dane z:
Tab. 2. Parametry lotu samolotu Tu-15M nr 101 (90A837) charakteryzujące jego położenie w trakcie kontaktu z przeszkodami terenowymi oraz miejscu zetknięcia z ziemi
Wychodzą bzdury:
(Uwaga: czas dla uproszczenia odniesiony wg przebytej drogi ze stałą prędkością 76 m/s.)
Wg "ekspertów" Laska obrót ( półbeczka) wygląda tak:
- najpierw wolno-szybko
-potem wolno
potem: szybko- bardzo szybko- jeszcze bardziej szybko
- nagle stop
- potem znów przyspiesza
A po 2,4s osiąga absurdalną prędkość obrotową :
114 stopni na sekundę.
To wygląda gorzej niż chałtura,
to brak kompetencji, myślenia,zaangażowania.
To kompromitowanie siebie oraz Polski.
Dziwne też, że nikt z tego wcześniej nie sprawdził; nie wyłapał tak oczywistych błędów;
zakładano ,że komisja Laska składa się z profesjonalistów i działa z największą starannością.
Jakie można mieć zaufanie do innych fragmentów Raportu ?
- żadne
============================================================================================================
W odległości 855 m od progu pasa nastąpiło uderzenie lewego skrzydła w dużą brzozę na wysokości około 5,1 m (rys. 6), które doprowadziło do oderwania dużego fragmentu (około 6 m) lewego skrzydła wraz z lotką. Środek ciężkości samolotu znajdował się wtedy około 1,1 m powyżej progu drogi startowej, kąt przechylenia wynosił około -2,5° (przechylenie w lewo), a pochylenia wzrósł do 12,8.
Zmiana kierunku lotu została spowodowana reakcją samolotu na uderzenie w jego konstrukcję w odległości 10,8 m od osi pionowej samolotu. Rozszczelnione zostały wówczas wszystkie (trzy) instalacje hydrauliczne. Po przebyciu kolejnych 47 m samolot zderzał się na długości około 20 m z drzewami o średnicy konarów do 15 cm (rys. 8). Przechylenie samolotu w tym czasie gwałtownie wzrosło i wynosiło około -16° (w lewo).
Przy przechyleniu około -35°, po pokonaniu około 80 m od chwili utraty fragmentu lewego skrzydła samolot przeleciał nad linią energetycznąśredniego napięcia, powodując jej uszkodzenie (rys. 9)
Po przebyciu kolejnych 50m samolot pogłębił przechylenie do -50°. Następnie na odcinku około 40 m samolot uderzył w kilka grubszych drzew: świerki i brzozy, powodując łamanie ich konarów (rys. 10) i wzrost przechylenia do około -90°.
Po kolejnych 50 m lotu samolot zwiększył przechylenie do -120°,