quwerty quwerty
311
BLOG

I tak elegancko pokazuję marność ekspertów komisji Laska-"katastrofa" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Kto za to zapłacił  ?

-Pan, Pani , Ja - wszyscy  zapłaciliśmy..


.. za taką  chałę.


W tak ważnej dla Polski sprawie.


https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf


Załącznik  nr 4 do Raportu  Millera

Raport końcowy – Załącznik nr 4.

Geometria zderzenia samolotu


Wykorzystałem  dane  z:

Tab.  2.  Parametry  lotu  samolotu  Tu-15M  nr  101  (90A837)  charakteryzujące  jego  położenie  w  trakcie    kontaktu z przeszkodami terenowymi oraz miejscu zetknięcia z ziemi


image


Wychodzą  bzdury:

image

(Uwaga:  czas dla uproszczenia  odniesiony  wg przebytej  drogi  ze stałą  prędkością  76 m/s.)


Wg  "ekspertów" Laska  obrót ( półbeczka) wygląda  tak:

- najpierw  wolno-szybko

-potem  wolno

potem:  szybko- bardzo szybko- jeszcze  bardziej  szybko

- nagle  stop

- potem  znów  przyspiesza

A  po 2,4s    osiąga absurdalną  prędkość  obrotową  :

114 stopni  na  sekundę.



To wygląda gorzej niż chałtura,

to brak kompetencji, myślenia,zaangażowania.

To kompromitowanie siebie  oraz  Polski.


Dziwne też, że  nikt z  tego wcześniej  nie sprawdził; nie wyłapał tak oczywistych błędów;

zakładano ,że  komisja  Laska składa się z profesjonalistów i działa z największą starannością.


Jakie można mieć zaufanie do innych fragmentów Raportu ?

- żadne

============================================================================================================

W odległości 855 m od progu pasa nastąpiło uderzenie lewego skrzydła w dużą brzozę na  wysokości  około 5,1 m (rys.  6),  które  doprowadziło  do  oderwania  dużego  fragmentu  (około  6  m)  lewego  skrzydła  wraz  z  lotką. Środek  ciężkości  samolotu  znajdował  się  wtedy  około 1,1 m   powyżej   progu   drogi   startowej,   kąt   przechylenia   wynosił   około -2,5° (przechylenie w lewo), a pochylenia wzrósł do 12,8.

Zmiana   kierunku   lotu   została   spowodowana   reakcją   samolotu   na   uderzenie   w   jego   konstrukcję w odległości 10,8 m od osi pionowej samolotu. Rozszczelnione zostały wówczas wszystkie (trzy) instalacje hydrauliczne.  Po  przebyciu  kolejnych  47 m  samolot  zderzał  się  na  długości  około 20 m  z  drzewami    o średnicy  konarów  do  15 cm  (rys.  8).  Przechylenie  samolotu  w  tym  czasie  gwałtownie wzrosło i wynosiło około -16° (w lewo).


Przy przechyleniu około -35°, po pokonaniu około 80 m od chwili utraty fragmentu lewego skrzydła samolot przeleciał nad linią energetycznąśredniego napięcia, powodując jej  uszkodzenie (rys. 9)

Po  przebyciu  kolejnych  50m  samolot  pogłębił  przechylenie  do  -50°.  Następnie  na  odcinku około 40 m samolot uderzył w kilka grubszych drzew: świerki i brzozy, powodując łamanie ich konarów (rys. 10) i wzrost przechylenia do około -90°.

Po kolejnych 50 m lotu samolot zwiększył przechylenie do -120°,




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka