quwerty quwerty
351
BLOG

Szczur Artymowicza wspierany przez ruskie trolle - "katastrofa" Tu-154 ,v.2

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

czarnajama
9 kwietnia 2018, 18:58
 " Ludzie, jeśli nie znacie bracia Artymowicz albo ich prace, to nie piszcie bzdur. Z akuratnie tymi zdolnościami które były potrzebne, oni kategorycznie udowodnili (1) że Binienda et al. nie umieli obliczyć trajektorie Tupolewa i kolejność wydarzen, i (2) co się działo w kokpicie w ciągu podejściu do ferajnego lądowania. Pokazali że na ogół robota MAKu i komisji Millera była nie zła, ale dodali precyzyjność która w końcu okazuje się niezbędna do zrozumienia tej tragedii. W Zachodzie taka interwencja obywatelska była by trudna, bo tylko wydanie sciężki dzwiękowej i wiele innych dowodów pozwoliło niezależną ocenę danych i ewentualne zaangażowanie w oficjalnych dochodzeniach, a takie rzeczy raczej są w Zachodzie sciśle tajne. Ewentualniebracia Artymowicz będą zdobywać zaszczyty i ordery."

Nieskładna  składnia  tej wrzutki  świadczy, że pisał to ruski  troll.

Nic dziwnego że tfurczośc You-know-who cieszy  się takim uznaniem w byłym Związku Radzieckim.


you-know-who  czyli  profesor Paweł Artymowicz  napisał na forum Katastrofa w Smoleńsku  w  dniu  17.01.11, 02:34


Dzięki; jest długa lista rzeczy, które kapitan zrobił źle, oprócz samej decyzji samowolnego obniżenia sobie MDA (minimum descent altitude) do 40-50m, to najważniejszy był brak kontroli odleglości od pasa. Można, choć nie trzeba na to patrzeć tak jak ja to robię: pal już licho wszystkie inne błędy ,ale dlaczego nie sprobował zrobić to niebezpieczne podejście NAD PASEM a nie tak daleko przed nim.

Szczury zabijają pilotów,

ale najczęściej w terenie, nie kilometr od pasa; to nie był zupełnie typowy szczur, mimo że tak wyglądał.
Wg mnie, na 60m to Protasiuk zaczął stopniowo wyrównywać, redukować szybkość opadania i gdyby nie podnoszący się teren, przestałby opadać na 40-50m.
To niesłychanie mała wysokość, jedna długość samolotu! jednak gdyby na tej wysokości znaleźli sie nad pasem lub pół  kilometra przed pasem, mieliby spora szanse wylądować albo odejść;

tragedia polegała na niebezpiecznym manewrze

zrobionym w najgorszym do tego możliwym miejscu, daleko od pasa, nad wznoszącym się terenem - przy tej podstawie żaden pilot nie miałby dużej szansy.
--------------

koniec  cytatu

Oczywiście  nie  było żadnego  szczura;

szczura  to można  wykonać  awionetką ale zupełnie  nie- samolotem  Tu-154, dużym  i  bardzo  trudnym w sterowaniu w konfiguracji do  lądowania-  dodatkowo wyjątkowo  podatnym na rozchwianie  równowagi  lotu w kanale podłużnym  - jak to fachowo nazywają ;

Tłumacząc to na język potoczny :

gdy  samolot  Tu-154  z wysuniętymi  klapami  i podwoziem  wykonuje manewr  typu  pochylenie( dziobu w dół)  w celu zniżenia  czy  podniesienie  dziobu w  celu  zmniejszenia prędkości  opadania  jest bardzo  trudno po takim   manewrze  wrócić do stanu  równowagi  - samolot  oscyluje  - znów  dziób w gore, potem znów  dziób  w dół - zmienia się prędkość  opadania  co na małej wysokości jest niebezpieczne. Dlatego  samolotem Tu-154  nie wolno  wykonywać  na  ścieżce  poniżej   250m  już  żadnych  istotnych korekt  prędkości  opadania.

Piatin  pilotowanie  Tu-154

http://www.libed.ru/knigi-nauka/1241845-2-a-pyatin-dinamika-poleta-pilotirovanie-samoleta-tu-154-dopuscheno-departamentom-vozdushnogo-transporta-kachestve.php


Dodatkowo  ,   samolot Tu-154  charakteryzuje się dużym wpływem reżimu pracy  silnika na  wzdłużną  równowagę  samolotu-  zmniejszenie  obrotów  do małego gazu  skutkuje  powstaniem momentu sił  na pikowanie ( obniżanie  dziobu w dół)  co trzeba  zrekompensować wychyleniem steru  wysokości o 3 procent - co z kolei zmniejsza  zapas wychylenia i możliwość szybkiego wykonania  manewru  odejścia- w razie  takiej  potrzeby.

Особенностью самолета Ту-154 является также довольно сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку самолета. Уменьшение режима двигателей приводит к появлению значительного пикирующего момента, для парирования которого необходимо дополнительное отклонение РВ вверх (на кабрирование) и, наоборот, увеличение режима работы двигателей приводит к появлению кабрирующего момента, для парирования которого необходимо дополнительное отклонение РВ вниз. Если при снижении по стандартной глиссаде на режиме работы двигателей, соответствующем nBд = 80—85 %, балансировочное отклонение РВ при центровке 18% САХ составляет 13,5°, то при уборке РУД на малый газ оно увеличивается на 3° и достигает —16,5°

Piatin,  pilotowanie  Tu-154:

Установившийся сбалансированный прямолинейный полет на постоянной скорости является оптимальным режимом при любом способе захода на посадку.

Ustabilizowany  , prostoliniowy  lot  przy stałej prędkości  jest optymalny  dla dowolnego  sposobu   podejścia  do lądowania.

Szczur 

to przeciwieństwo  powszechnie  uznanego wymogu  podejścia  ustabilizowanego:  ang.Stabilized  approach.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka