czarnajama
9 kwietnia 2018, 18:58
" Ludzie, jeśli nie znacie bracia Artymowicz albo ich prace, to nie piszcie bzdur. Z akuratnie tymi zdolnościami które były potrzebne, oni kategorycznie udowodnili (1) że Binienda et al. nie umieli obliczyć trajektorie Tupolewa i kolejność wydarzen, i (2) co się działo w kokpicie w ciągu podejściu do ferajnego lądowania. Pokazali że na ogół robota MAKu i komisji Millera była nie zła, ale dodali precyzyjność która w końcu okazuje się niezbędna do zrozumienia tej tragedii. W Zachodzie taka interwencja obywatelska była by trudna, bo tylko wydanie sciężki dzwiękowej i wiele innych dowodów pozwoliło niezależną ocenę danych i ewentualne zaangażowanie w oficjalnych dochodzeniach, a takie rzeczy raczej są w Zachodzie sciśle tajne. Ewentualniebracia Artymowicz będą zdobywać zaszczyty i ordery."
Nieskładna składnia tej wrzutki świadczy, że pisał to ruski troll.
Nic dziwnego że tfurczośc You-know-who cieszy się takim uznaniem w byłym Związku Radzieckim.
you-know-who czyli profesor Paweł Artymowicz napisał na forum Katastrofa w Smoleńsku w dniu 17.01.11, 02:34
Dzięki; jest długa lista rzeczy, które kapitan zrobił źle, oprócz samej decyzji samowolnego obniżenia sobie MDA (minimum descent altitude) do 40-50m, to najważniejszy był brak kontroli odleglości od pasa. Można, choć nie trzeba na to patrzeć tak jak ja to robię: pal już licho wszystkie inne błędy ,ale dlaczego nie sprobował zrobić to niebezpieczne podejście NAD PASEM a nie tak daleko przed nim.
Szczury zabijają pilotów,
ale najczęściej w terenie, nie kilometr od pasa; to nie był zupełnie typowy szczur, mimo że tak wyglądał.
Wg mnie, na 60m to Protasiuk zaczął stopniowo wyrównywać, redukować szybkość opadania i gdyby nie podnoszący się teren, przestałby opadać na 40-50m.
To niesłychanie mała wysokość, jedna długość samolotu! jednak gdyby na tej wysokości znaleźli sie nad pasem lub pół kilometra przed pasem, mieliby spora szanse wylądować albo odejść;
tragedia polegała na niebezpiecznym manewrze
zrobionym w najgorszym do tego możliwym miejscu, daleko od pasa, nad wznoszącym się terenem - przy tej podstawie żaden pilot nie miałby dużej szansy.
--------------
koniec cytatu
Oczywiście nie było żadnego szczura;
szczura to można wykonać awionetką ale zupełnie nie- samolotem Tu-154, dużym i bardzo trudnym w sterowaniu w konfiguracji do lądowania- dodatkowo wyjątkowo podatnym na rozchwianie równowagi lotu w kanale podłużnym - jak to fachowo nazywają ;
Tłumacząc to na język potoczny :
gdy samolot Tu-154 z wysuniętymi klapami i podwoziem wykonuje manewr typu pochylenie( dziobu w dół) w celu zniżenia czy podniesienie dziobu w celu zmniejszenia prędkości opadania jest bardzo trudno po takim manewrze wrócić do stanu równowagi - samolot oscyluje - znów dziób w gore, potem znów dziób w dół - zmienia się prędkość opadania co na małej wysokości jest niebezpieczne. Dlatego samolotem Tu-154 nie wolno wykonywać na ścieżce poniżej 250m już żadnych istotnych korekt prędkości opadania.
Piatin pilotowanie Tu-154
http://www.libed.ru/knigi-nauka/1241845-2-a-pyatin-dinamika-poleta-pilotirovanie-samoleta-tu-154-dopuscheno-departamentom-vozdushnogo-transporta-kachestve.php
Dodatkowo , samolot Tu-154 charakteryzuje się dużym wpływem reżimu pracy silnika na wzdłużną równowagę samolotu- zmniejszenie obrotów do małego gazu skutkuje powstaniem momentu sił na pikowanie ( obniżanie dziobu w dół) co trzeba zrekompensować wychyleniem steru wysokości o 3 procent - co z kolei zmniejsza zapas wychylenia i możliwość szybkiego wykonania manewru odejścia- w razie takiej potrzeby.
Особенностью самолета Ту-154 является также довольно сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку самолета. Уменьшение режима двигателей приводит к появлению значительного пикирующего момента, для парирования которого необходимо дополнительное отклонение РВ вверх (на кабрирование) и, наоборот, увеличение режима работы двигателей приводит к появлению кабрирующего момента, для парирования которого необходимо дополнительное отклонение РВ вниз. Если при снижении по стандартной глиссаде на режиме работы двигателей, соответствующем nBд = 80—85 %, балансировочное отклонение РВ при центровке 18% САХ составляет 13,5°, то при уборке РУД на малый газ оно увеличивается на 3° и достигает —16,5°
Piatin, pilotowanie Tu-154:
Установившийся сбалансированный прямолинейный полет на постоянной скорости является оптимальным режимом при любом способе захода на посадку.
Ustabilizowany , prostoliniowy lot przy stałej prędkości jest optymalny dla dowolnego sposobu podejścia do lądowania.
Szczur
to przeciwieństwo powszechnie uznanego wymogu podejścia ustabilizowanego: ang.Stabilized approach.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka