Z raportu MAK:
O 10.40.51, przed przelotem nad bliższą radiolatarnią prowadzącą (BPRM), jednocześnie z zadziałaniem sygnalizacji zadanej wysokości, ustawionej na radiowysokościomierzu, na wysokości rzeczywistej 60 metrów, drugi pilot powiedział „Odchodzimy”. Samolot w tym momencie znajdował się na wysokości 10-15 metrów względem progu WPP 26. Analiza wykazała, Że jednocześnie z wypowiedzią drugiego pilota zarejestrowano wychylenie kolumny wolantu „na siebie” odpowiadające przyrostowi wychylenia steru wysokości około 5º na wznoszenie (Rysunek 49). Wychylenie steru wysokości doprowadziło do wzrostu kątów pochylenia i natarcia samolotu oraz do wzrostu przeciążenia pionowego o 0,15g.
Powinno to skutkować zmniejszeniem prędkości:
a co pokazuje rejestrator parametrów lotu ?

pomimo wzrostu kątówpochylenia i natarcia przez kolejne 5 sekund prędkość nie zmienia się,
A kiedy się zmienia ?
Jak widać wyraźnie spada - z 290 km/h na 283 km / o godz. 10:40:44,5- w ciągu 2 sekund spada o 7 km/h (a jeszcze 1,5 sek wcześniej jest 297 km/h- czyli w ciagu 3,5 sekund prędkość spada o 14 km/h) !!!
-a nic istotnego nie zmienia się w parametrach lotu
- skąd to nagłe przyhamowanie ?
I znów o 10:40:56 prędkość nagle spada - w ciągu 2,5 sekundy o 10km/h
- w tym przypadku rośnie kąt natarcia ale równocześnie rośnie ciąg silników.

....
Jednym z możliwych wyjaśnień jest, że specjalista, który dokonywał" odczytywania" danych pomylił się...
Rosjanie podali początkowo inny czas upadku samolotu np.po to aby mieć czas na wybranie jaki czas będzie właściwy oraz stosownie zagłuszyć /dostosować zapisy rozmów.
S. Szojgu (minister ds. sytuacji nadzwyczajnych FR):
(…)Szanowny Włodziemierzu Włodziemierzowiczu, o godzinie 10:50 (8:50-) dnia dzisiejszego, na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj, przy podchodzeniu do lądowania zniknął z radarów samolot TU-154M lecący na trasie Warszawa-Smoleńsk. (…
Nigdy w przypadku współczesnych wypadków lotniczych nie zdarzyło się tak, że gdy samolot upada tuż obok lotniska podano błędną godzinę katastrofy.
Sporządzenie wklejki zapisów parametrów"lotu" jest możliwe przy użyciu sprzętu tego typu:
https://sourceforge.net/projects/fs-recorder-and-analyzer/
Takie oprogramowanie istnieje.
Można uzyskać dane identyczne jak z prawdziwego lotu.
Potem te dane można przedstawić i analizować jak z prawdziwego lotu.
Albo dołączyć fragment i będzie nie do rozróżnienia.
Flight Simulator Recorder and Analyzer
The Flight Simulator Quick Access Recorder and Analyzer
his is an add-on for Lockheed Martin’s Prepar3D(R) simulation software. It is a standalone application which should be run together with the flight simulator.
This is a powerful flight data recorder which can display 'live charts' of the simulator variables during flight. This software has no analogue in the flight simulator add-ons world. It allows observing many important flight parameters in real time. The most direct way to use this program is to determine the g-load at touchdown during landing. Other graphs allow you to see aerodynamics characteristics and deflection of control surfaces of the aircraft. In addition, you can record the flight parameters to a file on disk for subsequent analysis in such program like Microsoft Excel.
To przykład; Rosjanie na pewno mają podobne - albo lepsze, bardziej wyrafinowane.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka