Z raportu:
Dla masy samolotu ok. 78 ton prędkość podejścia dla klap 36° powinna wynosić
280 km/h.
Ze stenogramu:
8:38:48.8008:38:51.364
Na klapach 36 mamy 2-8-0
Z podręcznika Bechtira:
przy klapach 36 265km/h
Tablica 16 Prędkość zniżania w km/h w zależności od masy do lądowania i kąta wysunięcia klap.


Skoro podręcznik aerodynamiki dla samolotu Tu-154 podaje prędkość 265km/h dla masy 78 ton i klap 36 to należało odnieść się do tego w raporcie; skoro piloci ustawili 280 to dlaczego ; jaki mógłby być powód?
Różnica 15km/ to bardzo dużo - ma to wpływ na bezpieczeństwo zniżania.
Skąd piloci wzięli wartość 280; czy Komisja była niedouczona i nie znała wartości podręcznikowych?
************
Z instrukcji lotu Tu -154M,
tablica prędkość lądowania dla masy przekraczającej dopuszczalną, dla 80 ton- 270 km/h
I przykład
..I przykład z parametrów zniżania Tu-154:
Через несколько секунд после пересечения расчётной посадочной глиссады, командир дал указание установить на автомате тяги скорость 265 км/ч. Эта скорость соответствовала стандартной посадочной массе самолёта 78 тонн – неверной массе.
Po kilku sekundach po wejściu na ściezkę d-ca polecił ustawić prędkość 265 km/h na automacie ciągu- odpowiedniej dla masy 78 ton.
Dodatek 1
Prędkośc niższa o 15 km/h to ok 10 sek dłuższy lot na ścieżce
Расчеты показали, что если бы экипаж своевременно отреагировал на увеличение отрицательного тангажа и взял бы штурвал «на себя» на 2 сек. раньше, то посадка бы была произведена с нормальной вертикальной скоростью.
http://airdisaster.ru/database.php?id=74
W tej katastrofie samolot Tu-154 zniżał sie podobnie jak Tu-154 w Smolensku, na końcowym odcinku, na wysokosci poniżej 50 m z predkością pionową nawet -m/s-
Jednak jak pokazała analiza wystarczyłaby reakcja załogi 2 sek wcześniej by zamiast katastrofy w której zgineło 11 osób a kadłub przełamał się na 3 czesci - było normalne lądowanie.
Dodatek 2
artykuł rosyjskiego autora pt.Jurija Fiedotowa, w języku rosyjskim
Bardzo dziwna katastrofa
http://ruslo.cz/index.php/lektsii/item/988-ochen-strannaya-katastrofa
wielu Rosjan także ma wątpliwości co do prawdziwości narracji MAK ( oczywiście tak jak i w Polsce są w zdecydowanej mniejszości)
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka