quwerty quwerty
332
BLOG

Naciągana prędkość zniżania w raporcie Laska - błąd?celowo ? - Prokurator do akcji

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Z raportu:

Dla  masy  samolotu  ok.  78  ton  prędkość  podejścia  dla  klap  36°  powinna  wynosić

280 km/h.


Ze  stenogramu:

8:38:48.8008:38:51.364

Na klapach 36 mamy 2-8-0


Z podręcznika Bechtira:

 przy  klapach  36   265km/h


Tablica  16  Prędkość  zniżania w km/h  w  zależności  od  masy  do lądowania i  kąta  wysunięcia  klap.

image

image

    Skoro  podręcznik  aerodynamiki  dla  samolotu  Tu-154  podaje  prędkość  265km/h dla masy  78 ton  i  klap  36 to należało  odnieść się do tego  w  raporcie; skoro  piloci  ustawili  280  to dlaczego ; jaki  mógłby  być  powód?

   Różnica   15km/ to bardzo  dużo  - ma to wpływ  na bezpieczeństwo  zniżania.


Skąd piloci  wzięli  wartość  280;   czy Komisja była niedouczona i nie znała  wartości podręcznikowych?


************

Z instrukcji  lotu  Tu -154M,

tablica  prędkość  lądowania  dla masy przekraczającej  dopuszczalną, dla 80  ton- 270 km/h

  I przykładimage

..I przykład  z parametrów  zniżania  Tu-154:

Через несколько секунд после пересечения расчётной посадочной глиссады, командир дал указание установить на автомате тяги скорость 265 км/ч. Эта скорость соответствовала стандартной посадочной массе самолёта 78 тонн – неверной массе.

Po  kilku sekundach  po wejściu  na ściezkę  d-ca  polecił ustawić  prędkość  265 km/h na automacie  ciągu- odpowiedniej  dla masy  78 ton.

Dodatek  1

Prędkośc niższa  o 15  km/h to ok 10 sek  dłuższy  lot  na ścieżce

 Расчеты показали, что если бы экипаж своевременно отреагировал на увеличение отрицательного тангажа и взял бы штурвал «на себя» на 2 сек. раньше, то посадка бы была произведена с нормальной вертикальной скоростью.

http://airdisaster.ru/database.php?id=74

W tej katastrofie   samolot  Tu-154  zniżał sie  podobnie  jak  Tu-154  w Smolensku,  na końcowym odcinku, na wysokosci  poniżej  50 m z predkością  pionową  nawet  -m/s- 

Jednak  jak pokazała analiza  wystarczyłaby  reakcja  załogi 2  sek wcześniej by zamiast  katastrofy w której  zgineło  11 osób a kadłub przełamał się na 3   czesci  -  było  normalne  lądowanie.



Dodatek 2

artykuł  rosyjskiego  autora  pt.Jurija Fiedotowa, w języku  rosyjskim

Bardzo  dziwna  katastrofa

http://ruslo.cz/index.php/lektsii/item/988-ochen-strannaya-katastrofa

wielu  Rosjan  także  ma wątpliwości  co do  prawdziwości  narracji MAK ( oczywiście  tak jak i w Polsce  są  w zdecydowanej mniejszości)


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka