W normalnej praktyce lotniczej , w strefie ICAO bada się każdy incydent lotniczy - każde istotne odstępstwo od parametrów lotu, które potencjalnie mogłyby skutkować katastrofą.
Np. dotyczy to wykonania manewrów go-around w wyniku błędów w trakcie podejścia.
Po analizie takich incydentów może dojść do zastosowania różnych środków dyscyplinarnych, zapobiegawczych, odsunięcia od lotów, skierowania na przeszkolenie etc.
przykłady badanych w świecie incydentów:
http://dgca.nic.in/accident/reports/incident/VT-JEL.pdf
Ryanair flight FR3531 captured the glide slope at an altitude of 1060 feet at approximately 1 NM from the runway threshold.
The crew pressed the ‘take off/go around’ (TOGA) button for a go around, almost simultaneously followed by the activation of the stick shaker warning. During the following approach to stall recovery manoeuvre there was a second stick shaker activation.
The crew made a successful go around and landed at Eindhoven Airport.
A Jet2.com Boeing 737-800, registration G-GDFS performing flight LS-929 from Manchester,EN (UK) to Reus,SP (Spain), had gone around from about 1300 feet MSL while on approach to Reus' runway 25 and was performing a missed approach similiar to the missed approach procedures defined in VOR/DME or ILS Z approaches.
Incydent z Ił-em 76 był wyjątkowo niebezpieczny.
-Jakie procedury wyjaśniające wszczęli Rosjanie , jakie postępowania wobec załogi Ił-a 76 i kontrolerów z wieży ?
Komisja Laska tez miała poważne zastrzeżenia do tej sytuacji i zadała pytania na które Rosjanie nie odpowiedzieli; zamietli tę sprawę pod dywan.
-----
Ił-76
9:38:47 Kontroler : odległość 1 km, kursie na ścieżce
Mija 20 sekund i kontroler odzywa się:
9:39:07 odejście na drugi krąg
Lecąc z prędkością 70m/sek Ił przeleciał by w tym czasie 1400 m i
dawno byłby na ziemi.
Tak działa kontroler lotu ? przy tak złych warunkach atmosferycznych ?