W normalnej praktyce lotniczej , w strefie ICAO bada się każdy incydent lotniczy - każde istotne odstępstwo od parametrów lotu, które potencjalnie mogłyby skutkować katastrofą.
Np. dotyczy to wykonania manewrów go-around w wyniku błędów w trakcie podejścia.
Po analizie takich incydentów może dojść do zastosowania różnych środków dyscyplinarnych, zapobiegawczych, odsunięcia od lotów, skierowania na przeszkolenie etc.
przykłady badanych w świecie incydentów:
http://dgca.nic.in/accident/reports/incident/VT-JEL.pdf

Ryanair flight FR3531 captured the glide slope at an altitude of 1060 feet at approximately 1 NM from the runway threshold.
The crew pressed the ‘take off/go around’ (TOGA) button for a go around, almost simultaneously followed by the activation of the stick shaker warning. During the following approach to stall recovery manoeuvre there was a second stick shaker activation.
The crew made a successful go around and landed at Eindhoven Airport.
A Jet2.com Boeing 737-800, registration G-GDFS performing flight LS-929 from Manchester,EN (UK) to Reus,SP (Spain), had gone around from about 1300 feet MSL while on approach to Reus' runway 25 and was performing a missed approach similiar to the missed approach procedures defined in VOR/DME or ILS Z approaches.
Incydent z Ił-em 76 był wyjątkowo niebezpieczny.
-Jakie procedury wyjaśniające wszczęli Rosjanie , jakie postępowania wobec załogi Ił-a 76 i kontrolerów z wieży ?
Komisja Laska tez miała poważne zastrzeżenia do tej sytuacji i zadała pytania na które Rosjanie nie odpowiedzieli; zamietli tę sprawę pod dywan.



-----
Ił-76
9:38:47 Kontroler : odległość 1 km, kursie na ścieżce
Mija 20 sekund i kontroler odzywa się:
9:39:07 odejście na drugi krąg
Lecąc z prędkością 70m/sek Ił przeleciał by w tym czasie 1400 m i
dawno byłby na ziemi.
Tak działa kontroler lotu ? przy tak złych warunkach atmosferycznych ?
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka