Demokracja w modelu archont – areopag w Grecji przetrwała ponad 800 lat, a w krajach basenu Morza Czarnego jeszcze dłużej . Czy sprawdzi się u nas?
Masz wszelkie powody aby reagować alergicznie na wieść o tworzeniu się jakiejś nowej partii. Ustawa o partiach politycznych, ordynacja wyborcza, sposób finansowania partii politycznych, orzeczenie Sądu Najwyższego zachęcające do łgania w kampanii wyborczej ile wlezie - doprowadziły do sytuacji, w której to partie stały się prywatnymi korporacjami a przekładając na nasze „watahami wyborczymi” typów neurotycznych. Pełno tam bezideowego dworactwa gotowego rozkraść ostatnią chudobę.
Wiemy, że w powietrzu wiszą te zarodniki politycznego alternarium i cladosporium. Jak się ustrzec, przed zniweczeniem naszego wysiłku? Czy w tej sytuacji jest to w ogóle możliwe? My sądzimy, ze tak. Chcemy aby to była partia typu zadaniowego, o jasnych celach nie rozmijająca się ani z interesem społecznym ani z polską racją stanu.
Przygotowaliśmy ulotkę, która będzie rozdawana podczas zbierania list poparcia dla Unii Kapitału i Pracy. Zadamy w niej trzy pytania. Teraz zadajemy je Wam. Czy ten „oprysk zapobiegawczy wystarczy? Demokracja w modelu archont – areopag w Grecji przetrwała ponad 800 lat, a w krajach basenu Morza Czarnego jeszcze dłużej . Czy sprawdzi się u nas? Pomyślcie.
WYCIĄG ZESTATUTU UNII KAPITAŁU I PRACY
Oceń:
- Czy statut właściwie zabezpiecza przed przekształceniem się partii w prywatną korporację jej „właściciela”?
- Czy statut właściwie zabezpiecza funkcję artykulacji interesów społecznych?
- Czy statut zabezpiecza wybór spójnej kadrowo, programowo i pod względem przywództwa - ekipy, zdolnej wyłonić skuteczną władzę z poparciem społecznym?
ROZDZIAŁ I - POSTANOWIENIA OGÓLNE
ART. 1.UNIA KAPITAŁU i PRACY
1. Unia Kapitału i Pracy , zwane dalej „UKiP”, jest partią polityczną działającą na podstawie ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 857 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o partiach politycznych, innych ustaw i niniejszego Statutu, zwanego dalej Statutem.
2. Unia Kapitału i Pracy może używać skróconej nazwy: UKiP.
ROZDZIAŁ II –MISJA I CELE FUNDAMENTALNEUKiP
ART. 4.MISJA
Unia Kapitału i Pracy zmierza do osiągnięcia, poprzez udział w życiu publicznym, celu strategicznego którym jest:
przywrócenie podmiotowości politycznej wyborcom i suwerenności gospodarczej państwu, niezbędnych do zbudowania społecznej gospodarki rynkowej opartej na zasadach konsensusu pomiędzy interesami kapitału i pracy.
ART.5.CELEKIERUNKOWE
Osiągnięcie celu strategicznego UKiP zrealizuje poprzez następujące cele kierunkowe:
1) W obszarze systemu sprawowania władzy:
a) Uczynienie z aktu wyborczego poważnego kontraktu społecznego, w którym obietnice wyborcze będą traktowane jako zobowiązania publiczne w myśl art .919-921 kodeksu KC, z możliwością wyegzekwowania ich przez wyborców na drodze sądowej lub referendalnej.
b) Wydzielenie w organach samorządu terytorialnego najniższego szczebla ław: budżetowej i gospodarczej, oraz wprowadzenie obowiązku uzyskiwania konsensusu między tymi ławami.
2) W obszarze polityki monetarnej:
a) Odzyskanie pełnej suwerenności Narodowego Banku Polskiego nad emisją pieniądza oraz wprowadzenie rozwiązań umożliwiających bezpośrednie rozproszenie emisji do gospodarki.
b) Wykorzystanie kwot emisji do przełamania egoizmu społecznego i wprowadzenia partnerskiego modelu stosunków przemysłowych poprzez wsparcie rozwoju pionu własności pracowniczej w przedsiębiorstwach.
3) W obszarze ustroju gospodarczego:
a) Doprowadzenie do pełnego uregulowania przepisów dotyczących funkcjonowania związków gospodarczych o integracji produktowej na bazie prawa o wspólnych ustaleniach umownych.
b) Uzupełnienie prawa gospodarczego o spółkę właścicielsko-pracowniczą jako podstawowej formy prawnej partnerskiego modelu stosunków przemysłowych.
ROZDZIAŁ III - CZŁONKOWIE UKiP
ART.6. SPOSÓB NABYWANIA CZŁONKOSTWA
3.Sympatykiem zostaje się poprzez rejestrację na stronie internetowejwww.ukip.pl (strona w budowie!!!).
4. Członkiem zrzeszonym zostaje się poprzez wysłanie elektronicznej deklaracji i zaakceptowanie jej przez koordynatora okręgowego.
ROZDZIAŁ VI - WŁADZE NACZELNE UKiP
ART. 11. WŁADZE NACZELNE
1. Władzami naczelnymi UKiP są:
1) Kongres Elektorów (koordynatorów okręgowych),
2) Dyktator (koordynator krajowy),
3) Kapituła (organ kolegialny),
2. Sposób wyłaniania władz jest następujący:
a) Elektorzy wybierani są na sejmikach okręgowych w swoich okręgach, pokrywających się z okręgami wyborczymi do Sejmu RP, na okres 1 roku.
b) Elektorzy wybierają spośród siebie Dyktatora i Głównego Ideologa na okres jednego roku.
c) Dyktator dobiera sobie Skarbnika i Rzecznika Prasowego.
d) Po zakończeniu kadencji Dyktator i Główny Ideolog przechodzą do Kapituły. Kadencję w Kapitule ogranicza się do 80 roku życia.
e) Kadencję pierwszych władz ogranicza się do 6 miesięcy.
f) Dyktatorem na pierwszą kadencję tymczasową zostaje -------
g) Kapitułę pierwszej kadencji tymczasowej tworzą: 1.... 2.....
h) Pierwszy kongres elektorów musi się odbyć za kadencji władz tymczasowych.
ROZDZIAŁ VI -PROGRAM POLITYCZNY I REALIZATORZY.
ART. 21. METODYKA ARTYKULACJI INTERESÓW SPOŁECZNYCH
1. UKiP prowadzi jawną dyskusję na temat postulatów legislacyjnych z wykorzystaniem metodologii SWOT na stronie internetowejwww.ukip.pl(strona w budowie !!!).
2. Zgłaszanie postulatów legislacyjnych przysługuje członkom zrzeszonym.
3. Każdy zgłoszony wniosek powinien zawierać: inspiracje ideowe, cele do osiągnięcia, wykaz niezbędnych działań legislacyjnych, implikacje wynikłe z przynależności do UE.
4. Dyskusja nad zgłoszonym postulatem podporządkowana jest regułom metodologii SWOT, co oznacza, że każdy argument lub okoliczność bazy analitycznej musi być poprzedzony odpowiednim kwantyfikatorem, celem umożliwienia automatycznego grupowania i sortowania informacji.
5. Elementem dopełniającym dyskusję jest możliwość głosowania zarówno nad samymi postulatami jak i za poszczególnymi głosami w dyskusji. Prawo głosu przysługuje wszystkim członkom UKiP.
6. O przyjęciu postulatu do realizacji decyduje Kapituła kwalifikowaną większością głosów.
7. Dla celów kampanii wyborczej i późniejszego rozliczenia z wyborcami, program przyjmuje formę kontraktu wyborczego możliwego do wyegzekwowania na drodze referendalnej lub sądowej.
ART. 22. KANDYDACI DO PARLAMENTU
1. Członkowie, którzy uzyskali największe uznanie członków UKiP dla zgłaszanych przez siebie postulatów, a wyrażone poprzez głosowanie (ranking postulatów/autorów), są naturalnymi kandydatami na stanowiska poselskie. Mogą zrzec się przysługującego im przywileju przekazując swoje prawa na wskazane osoby w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Każdemu z pierwszej dziesiątki w rankingu postulatów/autorów przysługuje prawo zgłoszenia dwóch dodatkowych kandydatów, a każdemu z drugiej dziesiątki jednego dodatkowego kandydata.
3. Listę kandydatów zatwierdza Dyktator.
Strona tymczasowa: www.ligapolit.pl
Kontakt: jkwto@poczta.onet.pl
Inne tematy w dziale Polityka