nikander nikander
142
BLOG

UKiP – statut z opryskiem zapobiegawczym

nikander nikander Polityka Obserwuj notkę 0

Demokracja w modelu archont – areopag w Grecji przetrwała ponad 800 lat, a w krajach basenu Morza Czarnego jeszcze dłużej . Czy sprawdzi się u nas?

     Masz wszelkie powody aby reagować alergicznie na wieść o tworzeniu się jakiejś nowej partii. Ustawa o partiach politycznych, ordynacja wyborcza, sposób finansowania partii politycznych, orzeczenie Sądu Najwyższego zachęcające do łgania w kampanii wyborczej ile wlezie - doprowadziły do sytuacji, w której to partie stały się prywatnymi korporacjami a przekładając na nasze „watahami wyborczymi” typów neurotycznych. Pełno tam bezideowego dworactwa gotowego rozkraść ostatnią chudobę.

     Wiemy, że w powietrzu wiszą te zarodniki politycznego alternarium i cladosporium. Jak się ustrzec, przed zniweczeniem naszego wysiłku? Czy w tej sytuacji jest to w ogóle możliwe? My sądzimy, ze tak. Chcemy aby to była partia typu zadaniowego, o jasnych celach nie rozmijająca się ani z interesem społecznym ani z polską racją stanu.

     Przygotowaliśmy ulotkę, która będzie rozdawana podczas zbierania list poparcia dla Unii Kapitału i Pracy. Zadamy w niej trzy pytania. Teraz zadajemy je Wam. Czy ten „oprysk zapobiegawczy wystarczy? Demokracja w modelu archont – areopag w Grecji przetrwała ponad 800 lat, a w krajach basenu Morza Czarnego jeszcze dłużej . Czy sprawdzi się u nas? Pomyślcie.


 

WYCIĄG ZESTATUTU UNII KAPITAŁU I PRACY

Oceń:

- Czy statut właściwie zabezpiecza przed przekształceniem się partii w prywatną korporację jej „właściciela”?

- Czy statut właściwie zabezpiecza funkcję artykulacji interesów spo­łecznych?

- Czy statut zabezpiecza wybór spójnej kadrowo, programowo i pod względem przywództwa - ekipy, zdolnej wyłonić skuteczną władzę z poparciem społecznym?

ROZDZIAŁ I - POSTANOWIENIA OGÓLNE

ART. 1.UNIA KAPITAŁU i PRACY

1. Unia Kapitału i Pracy , zwane dalej „UKiP”, jest partią polityczną działającą na podstawie ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 857 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o partiach politycznych, innych ustaw i niniejszego Statutu, zwanego dalej Statutem.
2. Unia Kapitału i Pracy może używać skróconej nazwy: UKiP.

ROZDZIAŁ II –MISJA I CELE FUNDAMENTALNEUKiP

ART. 4.MISJA

Unia Kapitału i Pracy zmierza do osiągnięcia, poprzez udział w życiu publicznym, celu strategicznego którym jest:

przywrócenie podmiotowości politycznej wyborcom i suwerenno­ści gospodarczej państwu, niezbędnych do zbudowania społecz­nej gospodarki rynkowej opartej na zasadach konsensusu pomię­dzy interesami kapitału i pracy.

ART.5.CELEKIERUNKOWE

Osiągnięcie celu strategicznego UKiP zrealizuje poprzez następujące cele kierunkowe:
1) W obszarze systemu sprawowania władzy:

a) Uczynienie z aktu wyborczego poważnego kontraktu społecz­nego, w którym obietnice wyborcze będą traktowane jako zobo­wiązania publiczne w myśl art .919-921 kodeksu KC, z możliwo­ścią wyegzekwowania ich przez wyborców na drodze sądowej lub referendalnej.

b) Wydzielenie w organach samorządu terytorialnego najniższego szczebla ław: budżetowej i gospodarczej, oraz wprowadzenie obo­wiązku uzyskiwania konsensusu między tymi ławami.


2) W obszarze polityki monetarnej:

a) Odzyskanie pełnej suwerenności Narodowego Banku Polskiego nad emisją pieniądza oraz wprowadzenie rozwiązań umożliwiają­cych bezpośrednie rozproszenie emisji do gospodarki.

b) Wykorzystanie kwot emisji do przełamania egoizmu społeczne­go i wprowadzenia partnerskiego modelu stosunków przemysło­wych poprzez wsparcie rozwoju pionu własności pracowniczej w przedsiębiorstwach.

3) W obszarze ustroju gospodarczego:

a) Doprowadzenie do pełnego uregulowania przepisów dotyczą­cych funkcjonowania związków gospodarczych o integracji pro­duktowej na bazie prawa o wspólnych ustaleniach umownych.

b) Uzupełnienie prawa gospodarczego o spółkę właścicielsko-pracowniczą jako podstawowej formy prawnej partnerskiego mo­delu stosunków przemysłowych.

ROZDZIAŁ III - CZŁONKOWIE UKiP

ART.6. SPOSÓB NABYWANIA CZŁONKOSTWA

3.Sympatykiem zostaje się poprzez rejestrację na stronie interneto­wejwww.ukip.pl (strona w budowie!!!).

4. Członkiem zrzeszonym zostaje się poprzez wysłanie elektronicz­nej deklaracji i zaakceptowanie jej przez koordynatora okręgowego.

ROZDZIAŁ VI - WŁADZE NACZELNE UKiP

ART. 11. WŁADZE NACZELNE

1. Władzami naczelnymi UKiP są:

1) Kongres Elektorów (koordynatorów okręgowych),
2) Dyktator (koordynator krajowy)1,
3) Kapituła (organ kolegialny),

2. Sposób wyłaniania władz jest następujący:

a) Elektorzy wybierani są na sejmikach okręgowych w swoich okręgach, pokrywających się z okręgami wyborczymi do Sejmu RP, na okres 1 roku.

b) Elektorzy wybierają spośród siebie Dyktatora i Głównego Ide­ologa na okres jednego roku.

c) Dyktator dobiera sobie Skarbnika i Rzecznika Prasowego.

d) Po zakończeniu kadencji Dyktator i Główny Ideolog przechodzą do Kapituły. Kadencję w Kapitule ogranicza się do 80 roku życia.

e) Kadencję pierwszych władz ogranicza się do 6 miesięcy.

f) Dyktatorem na pierwszą kadencję tymczasową zostaje -------

g) Kapitułę pierwszej kadencji tymczasowej tworzą: 1.... 2.....

h) Pierwszy kongres elektorów musi się odbyć za kadencji władz tymczasowych.

ROZDZIAŁ VI -PROGRAM POLITYCZNY I REALIZATO­RZY.

ART. 21. METODYKA ARTYKULACJI INTERESÓW SPO­ŁECZNYCH

1. UKiP prowadzi jawną dyskusję na temat postulatów legislacyj­nych z wykorzystaniem metodologii SWOT na stronie internetowejwww.ukip.pl(strona w budowie !!!).

2. Zgłaszanie postulatów legislacyjnych przysługuje członkom zrze­szonym.

3. Każdy zgłoszony wniosek powinien zawierać: inspiracje ideowe, cele do osiągnięcia, wykaz niezbędnych działań legislacyjnych, im­plikacje wynikłe z przynależności do UE.

4. Dyskusja nad zgłoszonym postulatem podporządkowana jest regu­łom metodologii SWOT2, co oznacza, że każdy argument lub oko­liczność bazy analitycznej musi być poprzedzony odpowiednim kwantyfikatorem, celem umożliwienia automatycznego grupowania i sortowania informacji.

5. Elementem dopełniającym dyskusję jest możliwość głosowania zarówno nad samymi postulatami jak i za poszczególnymi głosami w dyskusji. Prawo głosu przysługuje wszystkim członkom UKiP.

6. O przyjęciu postulatu do realizacji decyduje Kapituła kwalifiko­waną większością głosów.

7. Dla celów kampanii wyborczej i późniejszego rozliczenia z wy­borcami, program przyjmuje formę kontraktu wyborczego możliwe­go do wyegzekwowania na drodze referendalnej lub sądowej.

ART. 22. KANDYDACI DO PARLAMENTU

1. Członkowie, którzy uzyskali największe uznanie członków UKiP dla zgłaszanych przez siebie postulatów, a wyrażone poprzez głoso­wanie (ranking postulatów/autorów), są naturalnymi kandydatami na stanowiska poselskie. Mogą zrzec się przysługującego im przywileju przekazując swoje prawa na wskazane osoby w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Każdemu z pierwszej dziesiątki w rankingu postulatów/autorów przysługuje prawo zgłoszenia dwóch dodatkowych kandydatów, a każdemu z drugiej dziesiątki jednego dodatkowego kandydata.

3. Listę kandydatów zatwierdza Dyktator.


 

Strona tymczasowa: www.ligapolit.pl

Kontakt: jkwto@poczta.onet.pl


 

1Nawiązanie do greckiego modelu demokracji z silną władza wykonawczą o krótkiej kadencji i organu kolegialnego zapewniającego ciągłość linii progra­mowej

2Technika heurystyczna służąca do porządkowania informacji na mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia dla postulowanego rozwiązania.

nikander
O mnie nikander

Józef Kamycki - obecnie na emigracji wewnętrznej

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka