Koleżanka Blogerka opublikowała link do zagadkowej relacji:
Według mnie samolot specjalny Tu-154 M o numerze bocznym 101 to był jeden z najbezpieczniejszych samolotów wtedy latających. Nie czułem żadnej obawy, wchodząc na pokład tego samolotu, a sam latałem nim wielokrotnie. Był stale modernizowany.Miał zamontowane jedne z najnowocześniejszych silników Rolls Royce`a.http://24tp.pl/?mod=news&strona=1&id=31247
Sprawa ta była dyskutowana na różnych forum:
- Gdzieś kiedyś słyszałem któregoś ze speców od lotnictwa, że w tych tupolevach wymieniono jednostki napędowe na Rolls Royce'a ale ich dźwięk jednak jasno stawia sprawę - stara sowiecka technologia wydaje taki świst, żaden RR.
- Silniki Rolls Royc'a są montowane w TU207 i 214. I są rzeczywiście cichsze (dwoma takim lata rząd Rosji). Są to maszyny dwusilnikowe, odpowiedniki B757. TU154M lux posiada silniki z czymś w rodzaju tłumików ale nie spełniaj one warunków nawet klasy 3 (obecnie w Europie wymagana jest nawet klasa 4). Wmontowanie silnika RR w 154 wymaga kompletnej zmiany instalacji zasilających. To są silniki działające na innej zasadzie niż stosowane w 154. Zmiana możliwa, ale zbyt kosztowana. http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2010/14/samolot-w-ktorym-zginal-prezydent-sylwetka-tu-154m-lux.aspx
- Samoloty są już wysłużone i od dawna mówi się o ich wycofaniu. Na szczęście rosyjskie turbiny dawno temu wymieniono w nich na silniki Rolls-Royce'a.
- po raz pierwszy plotkę o silnikach Rolls-Royce w rządowych Tu-154M usłyszałem już kilka lat temu, chyba w telewizji TVN, przy okazji jakiejś awarii jednego z rządowych samolotów. i jak widac dziennikarze, co rusz bezkrytycznie ją powtarzają, przy okazji różnych artykułów. Oczywiście to prawda, że oba rządowe Tu-154M są dobrze utrzymywane, są doposażone w najróżniejsze systemy nawigacyjne i pewnie inne, mające na celu podniesienie bezpieczeństwa. Pewnie też silniki mają zamontowane dodatkowe czujniki itp, ale same silniki Tu-154M to radzieckie D-30KU-154 http://www.lotnictwo.fora.pl/wypadki-lotnicze,14/kopernik-i-kosciuszko,3171-45.html
Że to bzdura z tymi RR piszą na tym forum: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/919492/
ALE:
Aviation expert Mark Miller. 10.04.2010
The plane that was carrying the Polish president had recently undergone refurbishments, including the addition of "three Rolls Royce engines -- some of the most sophisticated and advanced engines available today," Miller told CTV News Channel http://www.pprune.org/rumours-news/411701-polish-government-tu154m-crash-7.html
Zdaję swobie sprawę, że ekspert z kraju w którym produkowane są silniki RR do pięt nie sięga naszym hypkim, jednak - jeśli powyższe jest prawdą - nasuwałyby się daleko idące konsekwencje...
Notka w ślad za: http://noweczasy.salon24.pl/647557,jedyni-kompetentni-swiadkowie-ktorzy-wprawdzie-nie-widzieli-a-tylko-uslyszeli
http://noweczasy.salon24.pl/738866,tragedia-smolenska-katastrofa-przed-katastrofa-i-po-katastrofie http://noweczasy.salon24.pl/573148,archiwa-smolenskie-linki
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka