Gdyby Szecherezada tak się powtarzała i przynudzała ... .
Quwerty i notka:
Prokuratorzy na wrakowisku w Smoleńsku- co sprawdzają ?
Czyli powtórka w kolejnej wariacji smoleńskiego bełkotu science-fiction, przy czym w tym fiction trudno się doszukać science.
Punkt 1 wyznania wiary Niegraczyka

Miejsce wyrwania czarnych skrzynek z ogona; wiadomo że siły wynikające ze zderzenia samolotu z podłożem były (by)zbyt małe aby doszło do wyrwania skrzynek z miejsca zamocowania.
Bzdura, tak leżała sekcja ogonowa na wrakowisku.

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/poleszczatkow/DSC_0010m.jpg
Jak widać, tym miejscem gdzie znajdowały się rejestratory sekcja opiera się o ziemię.

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/plyta/DSC_0304m.JPG
U nasady odłamanego statecznika pionowego znajdowały się rejestratory.
2. Rurka ze złomu tkwiąca w prowadnicy powietrza rozpadniętego silnika .
-- Powinni zażądać jej okazania - wszak jest w dokumentacji fotograficznej a nasi badacze katastrof się nią

Rurką ze złomu to czyba qwerty kiedyś w czerep dostał i coś mu odskoczyło.
Na rysunku złożeniowym silnika da się bez większego problemu zidentyfikować ten element.


A całość opisana w notce
Sprzątanie kuwety 76; "kup pan smoleńską rurkę ..."
więc się powtarzać nie będę.
3. Obudowa rozpadniętego silnika- jeżeli silnik rozpadł się przy zderzeniu to wskutek wysokiej prędkości obrotowej wirników w trakcie rozpadu silnika wirniki musiały ( by) uderzyć w obudowę silnika od wewnątrz i pozostawić wyraźne ślady -podobne do tych:

Powyższe zdjęcie przedstawia fragment turbiny z rozerwaną tarczą wbitą w obudowę turbiny. Zupełnie inny mechanizm znisczenia silnika. Tak mogło to wyglądać w przypadku polskich Ił-ów 62 w których w wyniku (w uproszczeniu) urwania się wałów doszło do "rozkręcenia" się turbin i rozerwania ich tarcz.
.jpg)
https://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-karwinski/dobranoc-do-widzenia
.jpg)
https://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-karwinski/35-rocznica-katastrofy-il-62-mikolaj-kopernik

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/fot1/P1010257m.jpg
Akurat w Smoleńsku turbiny wszystkich trzech silników zachowały się w dobrym stanie, czego nie da się powiedzieć o sprężarkach

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/plyta/DSC_0304.JPG
4. Fotele
- identyfikacja poplamień, śladów krwi


Były w sieci drastyczne zdjęcia ofiar z miejsca katastrofy. Z powodu pietyzmu zostały usunięte z sieci. I tylko dlatego troll z quwety może bezkarnie pleść takie brednie.
5. Stelaże foteli ; ich stopień i mechanizm zniszczenia; dla porównania:


A nad (w tym wypadku pod) widocznym na zdjęciu bagażnikem kiedyś były fotele.
Siedzisko kanapy z salonki zachowało się za to w dobrym stanie

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/poleszczatkow/P1010423z.jpg
I to by było na tyle.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka