NOWY OBYWATEL NOWY OBYWATEL
138
BLOG

Michał Sobczyk: Uważaj, na kogo głosujesz (portfelem)

NOWY OBYWATEL NOWY OBYWATEL Polityka Obserwuj notkę 36
Michał SobczykCzy oddalibyście głos na polityka, który głosi, że żywność naturalna jest gorsza od przemysłowej? Że idea wody pitnej jako dobra publicznego jest nie do przyjęcia? Że idealne przedsiębiorstwo to takie, w którym ludzi zastąpiły maszyny?
 


Zapewne mało kto odpowie twierdząco na takie pytania. Jednak większość z czytających te słowa zapewne przynajmniej czasami „głosuje portfelem” na tych, którzy z pełnym przekonaniem głoszą taką właśnie filozofię.

Sztandarowym przykładem takiego myślenia jest grupa Nestlé, która w Polsce sprzedaje swoje produkty pod markami takimi jak Nescafé, Winiary, Nałęczowianka, Bobo Frut, Gerber, KitKat, Lion, Nestea czy Perrier (niepełną listę marek należących do tej firmy znaleźć można tutaj). Wiarygodnych dowodów na negatywne skutki ekspansji tej firmy jest mnóstwo, wystarczy trochę poszperać w Internecie. Żeby zachęcić Państwa do poszukiwań, wyszperałem w swoim archiwum trzy dość wymowne materiały.

Po pierwsze, wywiad z człowiekiem, który przez wiele lat był dyrektorem generalnym grupy Nestlé, pochodzący z filmu „We feed the world” („My karmimy świat”).

Zwracam uwagę na ostatnią scenę i to, jak ma się ona do tego, o czym pan dyrektor mówił chwilę wcześniej.

Po drugie, ciekawą historię o tym, jak ten szwajcarski koncern starał się opatentować jeden z codziennych zwrotów.

Po trzecie, tekst na temat tego, jakie są skutki agresywnego marketingu Nestlé (i kilku innych międzynarodowych firm), przekonującego do rezygnacji z karmienia piersią.

Smacznego!

Michał Sobczyk

Blog pisma NOWY OBYWATEL Piszą: Kontakt Stowarzyszenie „Obywatele Obywatelom” ul. Piotrkowska 5 90-406 Łódź

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (36)

Inne tematy w dziale Polityka