Dobry1 Dobry1
54
BLOG

Mam pomysł

Dobry1 Dobry1 Technologie Obserwuj notkę 1
Przyszło mi do głowy, aby podobnie jak wiatrowe elektrownie skonstruować małe elektrownie wodne i lokować je w nurtach rzek.


Przyszło mi do głowy, aby podobnie jak wiatrowe elektrownie skonstruować małe elektrownie wodne i lokować je w nurtach rzek. Taka mała prądnica posadowiona w łodzi byłaby napędzana śmigłem podobnym do śruby napędowej jednostki wodnej. Tyle tylko, że śruba w takiej łodzi nie napędzała by jej, tylko napędzała by prądnicę, a łódź byłaby zacumowana do brzegów lub do kotwic. Tak usytuowana, aby znajdowała się w nurcie rzeki. Moc w ten sposób napędzanych prądnic mogła by – według mojego rozeznania – sięgać do 3kw. Takich małych elektrowni wodnych na polskich rzekach można byłoby ulokować tysiące. W sumie dałoby to znaczne wzmocnienie zasilania krajowego, po ich podłączeniu do krajowego systemu energetycznego. Te małe elektrownie miałyby tę zaletę, że pracowałyby non stop, niezależnie od podmuchów wiatru, czy też pogody. Zachęcam do podjęcia prób, zbudowania, i umieszczenia próbnie paru takich mini elektrowni w nurtach Wisły i Odry. Zbudowanie i ulokowanie paru mini elektrowni nie pociągnie za sobą dużych kosztów, a nóż widelec zdadzą egzamin.

Dobry1
O mnie Dobry1

Dziennikarzem Obywatelskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie