Dobry1 Dobry1
12
BLOG

Bajka na polepszenie nastroju

Dobry1 Dobry1 Społeczeństwo Obserwuj notkę 0


W gaju zielonym

Przy cudnym stawie

Siadł żuk maleńki na wiotkiej trawie.

Siedzi i myśli - Boże stworzenie:

Skąd ja się wziąłem?

Gdzie moje korzenie?

Chodzę i chodzę, czasem podfrunę.

A bywa nieraz, że przez dzień cały

Toczę bez końca, śmierdzące kule.

Weźmy, chociażby - pasikonika.

Ten nic nie robi.

Ciągle tylko bryka.

Bez przerwy skacze.

To znów przysiadłszy

W słońcu się wygrzewa.

Dlaczego mnie się tak nie powodzi?

Dlaczego wszystko mi z trudem przychodzi?

A - może tylko jak się patrzy z boku

To się wydaje, że innym

Wszystko świetnie idzie

I tak się pięknie toczy

Jak po równym zboczu.

Zawsze im z górki

Tylko nam pod górkę.

Jak wszystko to przemyślał

- Żuczek mały.

Zaraz mu lica pokraśniały.

Kto wie?

Gdyby tak bardziej

Przyświeciło słonko - ?

Pewnie by stał się Czerwoną biedronką!

Oczywiście w kropki czarne.

No! Już teraz życie

Nie będzie się wydawać

Takie całkiem marne.

Tyle tylko, że:

Wielu pogardza "małymi żuczkami"

Bo uznali siebie "grubymi rybami".

Dobry1
O mnie Dobry1

Dziennikarzem Obywatelskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo