klucznik44 klucznik44
67
BLOG

Socjalista Kaczor czy gajowy ze WSI?

klucznik44 klucznik44 Polityka Obserwuj notkę 1

Wybór między Komorowskim, człowiekiem WSI, a Kaczyńskim, socjalistą nie jest dla mnie, liberała i zwolennika wolnego rynku zbyt prostą sprawą. Oglądając wczoraj konferencję prasową sprzed "szpitala Sp. z o.o." byłem gotów oddać głos na Komorowskiego. Muszę przyznać, że PO rewelacyjnie to rozegrała. Zaraz po 40 minutowym spotkaniu "okrągłostołowym" w sprawie służby zdrowia konferencję zorganizował Gajowy z wąsami. Siła argumentów Pana Marszałka była miażdżąca, pokazał on, że komercjalizacja i przekształcenie szpitali w spółki to nie to samo co prywatyzacja. Pacjenci nie wiedzą nawet, że szpital w którym leczą się nie jest Państwowy, a przecież leczeni są za darmo. Jak pokazał Szanowny Pan Marszałek Komorowski, nawet burmistrz z PiS jest za komercjalizacją. Brawo Panie Marszałku! Jeszcze tylko zwolnić pracowników i pracodawców z obowiązkowego ubezpieczenia w ZUS i wprowadzić konkurecję na rynku ubezpieczeń zdrowotnych - i ma Pan mój głos!

 

Zaraz po konferencji Pana Gajowego relacja na żywo w TVP3 wróciła do sejmu, gdzie mogłem posłuchać Pani Minister Zdrowia - Ewy Kopacz. Pani Minister wyraziła nadzieję na dobrą współpracę międzypartyjną w sprawie poprawy kondycji służby zdrowia, przestrzegła, że pacjent nie może być piłką wyborczą (tzn. aby nie grać pacjentami) oraz przekonywała że dobro pacjenta jest najważniejsze. Słuchałem tego urzeczony elokwencją i wdziękiem Pani Kopacz. Niestety, Pani Minister na koniec dodała, że leczenie musi być oczywiście darmowe, a każdemu potrzebującemu trzeba pomóc, nie patrząc na portfel tej osoby. Pani Minister Kopacz oczywiście myśli i mówi skrótami, które nie każdy rozumie, dlatego wyjaśniam. Mówiąc o darmowej służbie zdrowia Pani Minister nie ma na myśli tego, aby lekarze, pielęgniarki, managerowie szpitali, sprzataczki, pani w recepcji, aby Ci wszyscy i inni pracowali za darmo. Za darmo oczywiście nikt pracowac nie chce i nie będzie. W darmowej służbie zdorowia chodzi o to, aby pacjent mógł być leczony bez wkładu własnego w momencie wykonania usługi medycznej. No dobrze, ale jesli pacjent nie płaci za usługę to kto płaci za pensje, sprzęt, jedzienie itp? Otóż wszyscy płacą, w przymusowych składkach pobieranych przez ZUS. I to Pani minister miała na myśli.

 

Jeśli więc mam wybierać pomiędzy "liberałem" z PO, z koneksjami ze WSI a socjalistą Kaczyńskim który:

- zlikwidował podatek od spadków i darowizn

- obniżył o 30% składkę rentową 

- wprowadził dwie stawki podatku dochodowego od osób fizycznych 18 % i 32 % z jednym progiem w wysokości 85.000 zł dochodu rocznego

to jednak zdecyduje się na Kaczora. Może wielkim liberałem nie jest, ale ja nie lubie ludzi ze WSI, taki ze mnie ksenofob.

klucznik44
O mnie klucznik44

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka