lida-mamourian lida-mamourian
264
BLOG

mięso podrożało kilkakrotnie w Iranie

lida-mamourian lida-mamourian Społeczeństwo Obserwuj notkę 24

 W poprzednim tygodniu tego samego dnia ,czytałam w gazecie porannej -Keihan- która popiera rząd (to znaczy popiera wielki Aiatulah - Chamenei)  że mięso w mieście kosztuje już nawet 120000 Tuman.  Dla porównania w poprzednim roku kupowałam kilogram mięsa za 30000 Tuman a do zeszłego tygodnia kupowałam za prawie 40000 Tuman. Tego dnia zapytałam się koleżanek i jedna powiedziała że kupili mięso za 90000 Tuman , ale ja tego samego dnia, wieczorem, kupiłam za starą cenę 40000 w Bazarze, jednak dzisiaj też poszłam do Bazaru i mięsa nie było.

Prawie miesiąc temu , samolot który sprowadzał mięso do Iranu od Kyrgyzstan miał wypadek i 15 osób od 16 osób załogi tego samolotu w tym wypadku zginęło, ten samolot należał do Armii Irańskiej . Prawie od tego samego czasu państwo ogłosiło że sprzedaje ludziom dla każdej osoby 2.5 kilo mięsa z kodem PESEL na miesiąc , i następny miesiąc znowu można kupić mięso z kodem PESEL. Ale kolejki za tym mięsem są bardzo długie o ile słyszałam , ja jeszcze w takiej kolejce nie stałam.

Podają jako jeden z powodów tej drożyzny , że ludzie którzy posiadają owce sprzedają je sąsiednim krajom tak jak Turcji i Iraku , bo tam płacą za mięso dolarem i dlatego można więcej zarobić, państwo chce wstrzymać ten przemyc ale jak do tej pory się nie udało . 

Jak będą nowe wiadomosci to napiszę.

Pozdrawiam


Jak trzeba przewrócić Pokój do świata??!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo