lida-mamourian lida-mamourian
72
BLOG

Hafez; Już dawno że ,pragnę bóstwa i to jest moje wyznanie,

lida-mamourian lida-mamourian Kultura Obserwuj notkę 4

Już dawno że ,pragnę bóstwa i to jest moje wyznanie, smutek tej potrzeby sprawia umnie radość

żeby zobaczyć Twoje Oblicza trzeba mieć takie oczy że widzą duszę , moje oko tylko widzi ten świat i nie ma takiej mocy

Bądź moim ukochanym bo moc wszechświata i piękność kuli ziemskiejm, pochodzą od twojego oblicza i moich serdecznych łez

od póki twoja miłość nauczyła mnie jak cię chwalić , ludzie mnie podziwiają i chwalą

Boże ja chce ubóstwo , ponieważ ten dar sprawia że mam godność i cię chwalę

ty który sławisz [Boga] nie sprzedaj go łatwo , ponieważ ten drogi król żyje w moim biednym sercu

Boże! ten dom Boga na kogo się zwraca , że krzak pełen kolców na drodze do niego ,dla mnie jest jak bukiet róży

Hafez już nie mów o moc króla Parwiza, ponieważ on jest podłym w prównaniu do mojego króla

روزگاریست که سودای بتان دین من است غم این کار نشاط دل غمگین من است

دیدن روی تو را دیده جان بین باید وین کجا مرتبه چشم جهان بین من است

یار من باش که زیب فلک و زینت دهر از مه روی تو و اشک چو پروین من است

تا مرا عشق تو تعلیم سخن گفتن کرد خلق را ورد زبان مدحت و تحسین من است

دولت فقر خدایا به من ارزانی دار کاین کرامت سبب حشمت و تمکین من است

واعظ شحنه شناس این عظمت گو مفروش زان که منزلگه سلطان دل مسکین من است

یا رب این کعبه مقصود تماشاگه کیست که مغیلان طریقش گل و نسرین من است

حافظ از حشمت پرویز دگر قصه مخوان که لبش جرعه کش خسرو شیرین من است

Jak trzeba przewrócić Pokój do świata??!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura