POLFIC POLFIC
66
BLOG

Greckie sentencje 3

POLFIC POLFIC Kultura Obserwuj notkę 6

Witam,

Dzisiaj ktoś ulubiony, który uważał to co i ja myślę.

Demokryt

image


"Według Demokryta prawdziwe poznanie wychodzi od zmysłów, ale da się osiągnąć tylko umysłem, który odróżnia złudne własności zmysłowe, od właściwej poza nimi leżącej istoty." *

Takie jest też i moje zdanie.

"System Demokryta jest materialistyczny, materialistyczna jest również jego etyka, według której pogoda ducha jest najwyższym dobrem, stąd nadano Demokrytowi przezwisko "śmiejącego się filozofa"." *

No właśnie ... ta pogoda ducha. Czemu wszyscy o tej oczywistości zapominają? A nawet robią wszystko, żeby jej nie mieć?

No i cytat na dziś, a nawet dwa:

„Nadzieje uczo­nych są pew­niej­sze niż bo­gac­twa nieuków.”

„Nig­dy niewol­nik pieniądza nie będzie uczci­wym człowiekiem.”

W świetle tzw. pandemii i tego co wyczyniali naukowcy, jak to teraz wygląda? Gdzie się podziała uczciwość naukowców? Poziom etyczny uczonych starożytnych a współczesnych to przepaść. Naukowcy teraz to niewolnicy pieniądza. A i nie tylko naukowcy.

Pozdrawiam (z tradycyjnym dla mnie i słynnym na cały salon uśmiechem) :)


* http://greckieskarby.blogspot.com/p/sentencje-greckie.html

POLFIC
O mnie POLFIC

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura