Pixabay.com
Pixabay.com
programistycznyDuet programistycznyDuet
240
BLOG

Omijanie geolokalizacji? To takie proste!

programistycznyDuet programistycznyDuet Technologie Obserwuj notkę 2

Problem

Pojawił się problem. Aplikacja którą miałem używać mogła być używana tylko na terenie największego anglojęzycznego kraju. Nie byłem miałem możliwości jej używania, ponieważ zaraz po podaniu loginu i hasła użytkownika pojawiał „Błąd geolokalizacji”.


Pomysł

Mam dostęp do VPSa w USA. Nie ingerując w samą aplikację przekieruję ruch w taki sposób, żeby ze strony serwera połączenie wyglądało na przychodzące z terenu USA. Zacząłem od podejrzenia ruchu sieciowego, który jest generowany przez aplikację.


Okazało się, że ten ruch sieciowy ląduje w chmurze Amazon’a. Dla znalezionych domen sprawdziłem adresy IP w chmurze Amazon’a do których ruch sieciowy jest kierowany.


Przykładowe adres IP

23.20.144.78

50.16.81.45

Zapomniałem o jednym, istotnym założeniu. Aplikacja działa na niezależnym urządzenia w ramach sieci lokalnej. Dlatego na routerze dla tej sieci przekierowałem cały ruch do sieci określonych wcześniej jako adresy należące do AWS Amazon’a. W tym celu zmieniłem statyczne routy na routerze i przekierowałem cały ruch do mojego komputera w sieci lokalnej.


23.20.0.0/16 via 192.168.0.141

50.16.0.0/16 via 192.168.0.141


Z mojego komputera(192.168.0.141), za pomocą sshuttle przygotowałem przekierowanie ruchu dla określonych wcześniej sieci do VPS’a w USA.


sshuttle --listen 0.0.0.0:0 -r username@sshserver 23.20.0.0/16 50.16.0.0/16


Żeby powyższe polecenie zadziałało ipv4_forward musi być ustawione na true.


Mimo tak skomplikowanego połączenia, mogłem bez problemu zalogować się do aplikacji bez dalszych komplikacji.

Programistyczny Duet

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie