Promiss Promiss
775
BLOG

JEŻDŻĘ ZDECYDOWANIE LEPIEJ OD FACETÓW

Promiss Promiss Rozmaitości Obserwuj notkę 37

 Natchnienie czerpię ze spalin?

To konstatacja nie od czapy, wiele pomysłów notek podczas mej wieloletniej sieciowej kariery rodziło się w samochodzie. 

Kiedy prowadzę auto - czynię to w alfie.

Czynności wykonywane automatycznie.

Gdybyś mnie zapytał, gdzie jest pedał gazu, hamulec i takie tam, to miałabym poważne kłopoty z lokalizacją.

Na pierwszy rzut świadomości - nie wiem. Niepotrzebna mi ta wiedza - skoro i tak jadę.

Prawko zrobiłam jeszcze na studiach, a było to - rzecz delikatnie ujmując - parę lat temu ;-)

Jeżdżę lepiej od większości facetów. Tu - z pewnością siebie - nie mam żadnych kłopotów.

I kiedy tak dziś jechałam, usłyszałam tekst:

- Grzech to krótkotrwała przyjemność, a długotrwałe cierpienie.

Zamarłam. Tak mam, kiedy doznaję olśnienia.

Ruch uliczny oczywiście nie ucierpiał, kobiety mają - dzięki Bogu - podzielność uwagi.

Rozkminki teologiczne nie są moją najmocniejszą stroną, ale prawda tego twierdzenia wręcz mnie oślepiła.

Nie - żebym wcześniej tego nie wiedziała. 

Wiesz jak to jest - niby się wie, ale się nie czuje.

To iluminacja z cyklu : "Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego"

Powtarzana bezmyślnie przez lata, kiedy jeszcze chodziłam do kościoła, ale nikt z drogowskazów nie zrobił nacisku na drugi człon zdania. 

 

...Grzech to krótkotrwała przyjemność... 

Czyżby tak wielka, że bierze się z dobrodziejstwem inwentarza i płacz, i ból, wstyd i karę nadchodzące później?

Bo, że nadejdą - to wiemy. 

Czy to od naszego superego, czy po prostu karma nam dopie........li, ale przyjdą - jak inkwizycja.

Więc dlaczego ryzykujemy? 

A może to podobnie mej bezmyślności w aucie, która mnie już tyle lat prowadzi?

Podobnie jedziemy na autopilocie życia, bez istotnej uważności.

Bo może warto być uważnym.

A może życie bez pieprzu nie ma smaku? ;-)

 

 

 

 

 

Promiss
O mnie Promiss

Nauczyciel, przewodnik po Lubelszczyźnie, pasjonat turystyki,rozkminiania, pisania, życia. Zachęcam do zawodowego kontaktu - nikt tak Lubelszczyzny nie pokaże jak Promiss :-) 508 093 668 Właścicielka bloga na innej platformie, kiedyś tam - wiele lat, w kategorii - "Absurd". Myślę, że to istotna informacja dla komentujących, zwłaszcza, że czasem wchodzę w konwencję. Ale tylko czasem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości