slej slej
114
BLOG

Rozpisanie szczegóły pochodnej wektora momentu pędu.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

    W poprzednich notkach padły argumenty że powinienem podać bardziej szczegółowe wyliczenia jak i padły oskarżenia że zamiast naukowych argumentów używam propagandy. Posądzanie mnie o jakąś złą wolę jest wysoce niesprawiedliwe, oczywiście że gdzieś mogę robić jakieś błędy, czasami moje interpretacje są przedwczesne przez co później muszę je prostować ale wszystko robię z chęci poznania i moje interpretacje opieram na ciężkiej pracy w postaci mnóstwa żmudnych obliczeń i pracochłonnych symulacji.

    Pod moimi publikacjami często jest bardzo dużo krytyki jednak oparta jest ona na widzi misie czytelników i nikt nie popiera swoich wątpliwości żadnymi wyliczeniami czy dowodami. Zdecydowanie brakuje krytyki opartej na jakiś konkretnych wyliczeniach które można by zweryfikować lub weryfikacji pozytywnej czy negatywnej moich wzorów.

   Poniżej rozpisałem szczegółowo moją interpretacje pochodnej momentu pędu

image

image

image

image

image


image

image

image


Opisywane tu przyspieszenia nie są wirtualne a są one rzeczywiste. Poza tym momenty siły które tutaj opisuje nie są sprzeczne z prawami Fizyki ani z zasadą zachowania momentu pędu (3) a moje kalkulacje oparte są na tym prawie i są pełni zgodne z tą fundamentalną zasadą Fizyki


I tak na przykład podczas ruchu po orbicie eliptycznej mamy do czynienia z sytuacją gdzie wektor prędkości i położenia nie są równoległe przez co wewnętrzne momenty siły (16) są różne od zera co skutkuje zmianą wartości wektora prędkości czyli niezerowym przyspieszeniem obiektu wzdłuż wektora prędkości. Pokazuje to moja symulacja. Jeżeli ktoś sam chciałby te przyspieszenia policzyć służę pomocą.

Drugim dobrym przykładem jest efekt Dżanibekowa gdzie występuje składowa wektora prędkości wzdłuż wektora momentu pędu przez co wewnętrzne momenty siły (16) są różne od zera co powoduje powstaniem przyspieszeń wewnętrznych które rekompensują zmianę momentu bezwładności. Rozumiem że tłumaczenie może wydawać się dość pokrętne ale obrót ciała sztywnego to bardzo obszerny temat i nie da się tego dobrze streścić w kilku zdaniach. Wizualizacja w mojej symulacji

 



slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie