slej slej
369
BLOG

Plan dokończenia opisu mechaniki obrotu BS.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

    Wielu twierdziło że moje poszukiwania tajemnic obrotu brył sztywnych jest chaotyczne i jest niekończącą się operą mydlaną. Owszem było chaotyczne ale spowodowane było to tym, że poruszałem się bo niezbadanym terenie i niektóre drogi okazywały się błędne, lub niespodziewanie napotykałem przeszkody których nie umiałem sforsować i musiałem szukać innych dróg aby ten problem rozwiązać. Teraz już jednak tajemnica mechanizmu została poznana (chociaż zapewne nikt oprócz mnie tego nie rozumie) i pozostaje jedynie oczyścić szlaki które już wytyczyłem i na podstawie tej wiedzy pokazać ich zastosowanie w opisie zjawisk Fizycznych, które pozwolą je zrozumieć bardziej dogłębnie.

    Starałem się rzucić za siebie line porozumienia, tak by ktoś mógł dołączyć do wyprawy ale nie ma zainteresowanych. Umiesz liczyć, licz na siebie.

    Nauka nie jest jeszcze gotowa na poznanie piękna i harmonii tego ruchu i póki co odwraca się do tego plecami. Prostotę momentu siły odpowiedzialnego za mechanizm obrotu BS można zobaczyć na mojej animacji


    Strukturę i harmonie działających na punkt sił i przyspieszeń można zobaczyć na innej symulacji, chociaż aby ją zrozumieć trzeba posiadać nieco bardziej zaawansowana wiedzę.

    Jak i harmonię obrotu elipsoid Poissona które wirują wokół wektora momentu pędu nie łamiąc prawa jego zachowania.


    Na zagranicznym forum ktoś zarzucił mi że popisuje się swoimi umiejętnościami programowania, jednak moje umiejętności w tym zakresie są bardzo słabe. Sukces moich symulacji to pełne zrozumienie mechanizmu, umiejętność prawidłowej transformacji wzorów i ich prawidłowe zastosowanie. Mając te wzory i umiejąc je stosować, pozwala mi przy bardzo słabych umiejętnościach programowania tworzyć algorytmy których nikt inny napisać nie potrafi.


    Co więc zostało do zrobienia?

    1) Odpowiedzieć na pytania które kiedyś zadałem. Jak działają siły więzów w następujących sytuacjach.

image

image

image

    Zadziwiające że na pytanie jak działają siły więzów w tych przypadkach, dostałem odpowiedź że pytanie jest nie precyzyjne i powinienem zmienić schematy na takie które umożliwiają odpowiedź:) W takich czasach żyjemy że kiedy nie zna się odpowiedzi na pytanie, to wcale nie oznacza że nie mamy wiedzy, to oznacza że pytanie jest nieprecyzyjne. To pokazuje jak bardzo są zadufani w sobie i jak bardzo wierzą w swoją wiedze ci, którzy odpowiedź na te pytanie znać powinni.


    2) Poprawić dowód na istnienie niezerowego wewnętrznego momentu siły, który jest niezbędny aby podczas mechaniki BS utrzymać prawo zachowania momentu pędu. Dowód który wyprowadziłem jest dość ubogi i wymaga uzupełnień. Czy ktoś wie jak formatować wzory na salon24 tak aby były bardziej czytelne?

https://www.salon24.pl/u/przestrz/833687,wyprowadzenie-rownania-momentu-sily-wewnetrznych

Wersja angielska gdzie miałem możliwość formatowania wzorów.

https://math.stackexchange.com/questions/2900963/how-complete-the-proof-or-where-is-mistake?noredirect=1#comment5992004_2900963

    3) Napisać algorytmy ukazujące nowe detale następujących zjawisk Fizycznych. Ten kto mówi że wszystko jest już wiadome niech pokaże mi gotowe algorytmy które to pokazują z uwzględniałem prędkości i działających sił na punkty tych obiektów.

    -ruch żyroskopowy


- prawo zachowania momentu pędu


-kamień celtycki


-wstający bączek


-czy koło Laithwaite



    Trudno jest przewidzieć wszystko ale jeżeli nic nie wyniknie będzie to już końcowy kompletny opis mechanizmu obrotu bryły sztywnej, w którym już nie będzie pytań na które nie ma odpowiedzi. Ambitnie? Z tą wiedzą którą posiadam nie będzie to wcale bardzo trudne, chociaż zapewne na pare niespodzianek po drodze się natknę, no i niestety wymaga to sporej ilości czasu a z tym u mnie krucho. Teraz muszę już pokonać jedynie samego siebie i się do tego zmobilizować:)


slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie