W erze podobnie wyglądających i jeżdżących samochodów Mazda zawsze potrafiła zachować swój niepowtarzalny styl. Najnowszy, w pełni elektryczny model 6e nie pozostawia wątpliwości - nic się w tym zakresie nie zmieniło.
W Polsce Mazdę 6e po raz pierwszy pokazano na Poznań Motor Show. To elegancki pięciodrzwiowy hatchback, w którym konstruktorzy inteligentnie połączyli osiągi napędu elektrycznego z dynamiką i bezpieczeństwem prowadzenia. Także kierowcy przyzwyczajeni do tradycyjnego napędu będą zadowoleni, bo do modelu 6e udało się przenieść charakterystyczne wrażenia z jazdy spalinowych modeli poprzedniej generacji. Układ skoncentrowany na kierowcy układ kokpitu, intuicyjna i logiczna obsługa (co nie zawsze w najnowszych samochodach jest standardem) zapewniają komfortowe i pewne prowadzenie, nawet podczas dłuższych podróży. Do tego ergonomicznie zaprojektowane i po prostu wygodne fotele.
Udoskonalona Mazda
Podobnie jak wszystkie modele Mazdy przeznaczone na rynek europejski, nowa Mazda6e została udoskonalona przez inżynierów Mazdy z Hiroszimy w Japonii i Oberursel w Niemczech, aby spełnić oczekiwania europejskich klientów.
Układ kierowniczy, zawieszenie i kalibracja pracy pedałów zostały precyzyjnie dostosowane, aby zapewnić harmonijne i dające pewność wrażenia z jazdy. Napęd na tylne koła, wielowahaczowe tylne zawieszenie i zrównoważony rozkład masy 50:50 zapewniają płynne prowadzenie i intuicyjną sterowność. Współczynnik przechyłu pojazdu jest dostosowany do percepcji kierowcy, a starannie dostrojona charakterystyka układu kierowniczego i pracy amortyzatorów zwiększa precyzję każdego drogowego manewru. Zintegrowany system kontroli hamowania umożliwia płynne przejścia między przyspieszaniem, hamowaniem i pokonywaniem zakrętów, zwiększając zarówno stabilność, jak i komfort jazdy. Tylny spojler automatycznie podnosi się przy prędkości 90 km/h, zwiększając siłę docisku i optymalizując stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Tryby jazdy w Maździe6e
Mazda6e oferuje trzy tryby jazdy - Normal, Sport oraz Individual, pozwalając kierowcom dostosować wrażenia z jazdy do swoich preferencji. Tryb Normal zapewnia płynną jazdę poprzez harmonizację zasięgu i osiągów, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennego użytku. W tym trybie przyspieszenie jest płynne, hamowanie regeneracyjne jest ustawione na standardowym poziomie, a siła wspomagania kierownicy jest również standardowa.
Tryb Sport został zaprojektowany, aby zapewnić bardziej angażujące i dynamiczne wrażenia. Oferuje mocne przyspieszenie, średnie hamowanie regeneracyjne i zwiększony opór w układzie kierowniczym dla lepszego wyczucia drogi.
Tryb Individual pozwala kierowcy skonfigurować przyspieszenie, hamowanie regeneracyjne i charakterystykę pracy układu kierowniczego zgodnie z własnymi preferencjami. Dynamikę przyspieszenia można ustawić na poziomie średnim lub wysokim, hamowanie regeneracyjne jest dostępne na czterech poziomach - niskim, standardowym, średnim i wysokim, a wspomaganie kierownicy można regulować między ustawieniami standardowymi i sportowymi.
Moc silników i ceny nowej Mazdy 6e
Klienci mają do wyboru dwa elektryczne układy napędowe. Mazda6e z akumulatorem o pojemności 68,8 kWh, zapewniający zasięg jazdy do 479 km w podstawowej, kompletnie wyposażonej wersji Takumi wyceniona została na 198 200 zł. Akumulator można naładować od poziomu 10 proc. do 80 proc. w ciągu około 25 minut przy użyciu prądu stałego o mocy 165 kW, a w ciągu kwadransa można zwiększyć zasięg o 235 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 190 kW (258 KM).
Dla kierowców ceniących jak największy zasięg bez postojów przewidziana wersję Mazda6e Long Range, z akumulatorem o większej pojemności (80 kWh), co pozwala zwiększyć zasięg jazdy do 552 km, z silnikiem elektrycznym oferującym moc maksymalną 180 kW (244 KM). Ta wersja z wyposażeniem Takumi dostępna jest już od 203 600 zł.
Źródło zdjęć: Mazda
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie