Uwodzenie wyborcy
Często zakłada się, że ludzie pozytywnie oceniają kandydatów, którzy pasują do ich idealnych preferencji partnerskich: jeśli Krystyna woli życzliwość u partnera, a Manuela woli ambicję, Krystyna powinna być szczególnie pociągana do życzliwych kandydatów, a Manuela szczególnie do ambitnych.
Jednak do tej pory większość opublikowanych testów tego pomysłu jest nieprecyzyjna i pozwala na wieloraką interpretację danych.
Obecne badania poprawiają wyniki wcześniejszych testów poprzez:
a) zmuszanie uczestników do samodzielnego generowania idealnych atrybutów, które mają dla nich największe znaczenie
b) stosowanie projektu jarzmowego w celu wyodrębnienia mocy predykcyjnej samodzielnie wygenerowanych (w porównaniu z innymi wygenerowanymi) atrybutów idealnych .
Ogólnie rzecz biorąc, uczestnicy byli bardziej zainteresowani:
- kandydatem „z randki w ciemno” - około 40%
- kandydatem znanym - około 60%
Zainteresowanie było do tego stopnia, że wyborcy sądzili, iż osoby te posiadały idealne cechy.
...