racjonalizator racjonalizator
1129
BLOG

Zanussi o Polańskim u Moniki Olejnik. Mocny epizod

racjonalizator racjonalizator Kultura Obserwuj notkę 36

Zawsze uważałem Zanussiego za człowieka z żelaznym kręgospłupem moralnym, ale od tego co przed chwilą wygadywał w "Kropce nad i" więdną uszy i włosy stają dęba. Poszedł najdalej ze wszystkich obrońców Polańskiego. do tego stopnia, że Monika Olejnik zaczęła mu cytować bardzo brutalny opis gwałtu zawarty w zeznaniach ofiary.

Kilka cytatów:

Zanussi: "Trzeba pamiętać, że Los Angeles to bardzo liberalne miasto, to było dawno, a ta dziewczyna była prostytutką, bo tak trzeba to powiedzieć."

Olejnik: "Ona nie była prostytutką. Ona przyszła z matką."

Zanussi: "No tak, ale robi się takie rzeczy dla pieniędzy, dla kariery.

I dalej Zanussi:

"To było złe, paskudne" ale zaraz dodaje:

" Ja nie wierzę w niewinność tej ofiary. Wierzę, że było w tym jej celowe działanie"

  "Dla mnie jej zeznania nie były wiarygodne bo w tym środowisku robi się różne rzeczy dla pieniędzy, dla kariery"

"Ja widziałem, że on był zainteresowany młodymi dziewczynami.  Chciał być Pigmalionem, chciał dla nich stworzyć świat, który na pewno byłby ładny świat który nie byłby brudny" 

Na koniec moralizował:

Olejnik: "Czy pan uważa, że seks z 13latką powinien być dozwolony?"

Zanussi: "Oczywiście, że nie, ale prawo nie ma dla mnie znaczenia. Jest 12, 13, 13 i pół , potem 14 a potem granica od ktorej można wiele rzeczy. Dla mnie liczy się głównie przyzwolenie społeczne, a dzisiaj jest przyzowolenie na wiele rzeczy. Ja uważam, że to jest okropne, że młoda dziewczyna chodzi ze starym mężczyzną, a jest na to przyzwolenie społeczne"

Spisywałem na szybko więc, radzę tego posłuchać w całości.                        Powtórka o północy na tvn24 (ew. tvn24.pl)

Plus dla Olejnik - pierwszy od niepamiętnych czasów

PS. Zanussi po raz kolejny powtórzył że ofiara powiedziała że to nie był gwałt. Czy w końcu ktoś poda źródło tych informacji ? Ja wszędzie odnajduję relację z 2008 roku w którym mówi, że mu wybaczyła, ale złe wspomnienia pozostają.

 

Aktualizacja:

Właśnie po raz kolejny usłyszałem, że podłością było ze strony Szwajcarii najpierw zapraszanie Polańskiego na odebranie nagrody, a następnie jego zatrzymanie. Wszystko to wygląda jak celowe postępownie, zasadzka. (Zdaje się że również Zanussi to mówił, ale określał jako "niestosowność")

Nie wiem kto zapraszał Polańskiego, czy szwajcarskie stowarzyszenie artystów czy jakieś władze, ale nie wiem też w jakim świecie żyją ludzie którzy opowiadają takie rzeczy. Przecież już "parę lat" funkcjonuje zasada podziału władz i prokuratura/policja nie informuje Prezydenta czy związek artystów, że chce kogoś zatrzymać. Dowiedzieli się, że przyjedzie to go zamknęli.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura