RadoslawKowalski RadoslawKowalski
1152
BLOG

Wałęsa ogłasza, że będzie świętym

RadoslawKowalski RadoslawKowalski Lech Wałęsa Obserwuj temat Obserwuj notkę 38

"Jak już nie będę przeszkadzał, nie będę zagrażał, nie będę się mieszał, to będą mnie świętym ogłaszać. Ja wiem, jak będzie".- powiedział Lech Wałęsa. 

Niedawno Lech Wałęsa przeszedł operację wymiany rozrusznika serca. I choć w związku z tym miał czarne myśli i mówił o swojej śmierci, to teraz wróciło wszystko do normy i jest znowu w dobrym humorze. Wałęsa podkreśla, że spełnił swoje marzenie z dzieciństwa i obalając komunizm osiągnął sukces: ""Ja wszystko, co sobie założyłem, zrobiłem – i jeszcze więcej. A sobie założyłem w młodości, jak słuchałem rodziców i dziadków, którzy tęsknili do uwolnienia Polski i chciałem dożyć do tego, jak dojedziemy do przystanku „wolność". I los dał mi stanąć na czele, kiedy dojechaliśmy. I to jest mój największy sukces"- mówi.

I w związku z tym Wałęsa przepowiada, że zostanie ogłoszony świętym: "Jak już nie będę przeszkadzał, nie będę zagrażał, nie będę się mieszał, to będą mnie świętym ogłaszać. Ja wiem, jak będzie"- czytamy.

Również w swoim stylu mówi, o życiu po śmierci i podkreśla, że z nieba nikt nie uciekł: ""Ja już jestem spakowany. Bardzo zastanawia mnie, co jest po tamtej stronie. Tam jest lepiej, bo nikt stamtąd nie uciekł. Jakby było źle, toby uciekali"- czytamy.

Były prezydent zabrał również głos w sprawie kościoła w Polsce i powiedział, że Kościół nie powinien się mieszać do polityki: ""Na wszystko praktycznie, elektryk wam mówi: trzeba umiejscawiać w czasie i przestrzeni. Był do końca taki czas, kiedy chcieli Kościół komuniści i inne dyktatury zniszczyć, więc Kościół musiał w tamtych warunkach nie dopuszczać do wszystkiego, tuszować wszystko, nie pokazywać, bo zniszczą nas. I to było realne. Ale nagromadziło się tam tyle niedobrych rzeczy... Teraz, kiedy padły te dyktatury, komunizmy i inne, trzeba ustawić, wyprosić, wymodlić, wywalczyć, aby Kościół zajął właściwe miejsce. Jest potrzebny, ale do pracy duchowej na przyszłe nasze życie, a niech się odczepi od tego życia politycznego tu i teraz – to jest rola polityki. Nawet tematy kościelne, religijne musimy w nowej epoce inaczej ustawić"- stwierdził.

Co ciekawe Wałęsa w miarę pozytywnie wypowiedział się na temat mediów ojca Rydzyka; stwierdził, że w sprawach wiary zarówno TV Trwam jak i Radio Maryja dobrze wykonują swoje zadanie: "Jeśli chodzi o sprawy kościelne, robi to dobrze. Ale ta cała polityka... On szkodzi Kościołowi. To się nie równoważy. Ale znów przypominam, co mówiłem od dawna: znaleźliśmy się między epokami – jedna padła, druga nie powstała. I to jest ten czas wielkiej dyskusji. I dobrze, że są tacy Rydzyki, Kaczyńscy, Trumpy, bo oni nas zmuszają do dyskusji i szukania rozwiązań" - podkreślił.


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka