rob2004 rob2004
1213
BLOG

"Schizophrenia poloniae"

rob2004 rob2004 Polityka Obserwuj notkę 5

"Schizophrenia poloniae", czyli "eseldowski katolik", czyli "słuchacz Radia Maryja nienawidzi Rydzyka"

 

Chyba nigdy nie przestanie mnie zadziwiać skuteczność i siła oddziaływania mediów "mętnego nurtu" na zdrowie psychiczne i sposób postrzegania rzeczywistości przez ogół społeczństwa polskiego.

Od kilku dni przychodzi mi spędzać czas w towarzystwie człowieka, któy mieni się być głęboko wierzącym katolikiem.

Jest on namiętnym słuchaczem Radia Maryja prawie na okrągło uczestniczącym w modlitwach płynacych z fal tej stacji.

Moje zaskoczenie wzbudził jednak pewien szczegół, który uświadomił mi z jaką jednostką chorobową mam do czynienia.

Kiedy w radiu zakończyła się kolejna modlitwa, a na antenie pojawił się głos Tadeusza Rydzyka do pokoju, w którym stało radio wpadł  ów gość i z wściekłością wyrwał wtyczkę z gniazdka wołając:

- Jak ja go nienawidzę! - mówiąc to spojrzał na mnie będąc przekonany, że jego zachowanie spotka się z mojej strony z pełną akceptacją i zrozumieniem. 

- Ale dlaczego?

Gość zmieszał się nieco zdzwiony, że zadałem to pytanie zamiast wyrazić "oczywistą" aprobatę dla jego działań.

- Bo ciągle wyciąga od ludzi pieniądze!

- Dzięki temu może Pan słuchać tego radia.

Po chwili dodałem:

Ale jak się Panu tak ten ojciec Rydzyk nie podoba to po co Pan słucha Radia Maryja?

- Słucham, żeby się modlić, a on ... - powiedział już nieco poirytywany moim brakiem zrozumienia - A on miesza się ciągle do polityki!

 

W toku dalszej dyskusji dowiedziałem się, że człowiek ten mieniący się być gorliwym katolikiem jest jednocześnie zwolennikiem SLD (jak sam przyznał trochę zaskoczyła i zasmusiła go postawa tej partii względem pamięci św. Jana Pawła II), słucha modlitw w Radiu Maryja na okrągło, ale złorzeczy na Tadeusza Rydzyka i ...." nienawidzi PiS, które zamordowało Blidę i Leppera".

 

Przekonałem się po raz kolejny jak wielka jest siła mediów piorących mózgi Polakom, którzy w jednej strony chodzą do Kościoła, a z drugiej głosują na partię Kościół ten zwalczającą. Którzy z jednej strony modlą się wraz z Radiem Maryja, a  z drugiej strony mają zakodowane, że Tadeusza Rydzyka trzeba nienawidzieć. Którzy z jednej strony mówią, że rządzą nami złodzieje, ale z drugiej strony: "Jak Kaczor dojdzie do władzy to będzie koniec świata".

 

Od powietrza, głody, ognia i wojny .... a także głupoty rodaków zachowaj nas Panie.

rob2004
O mnie rob2004

Normalny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka