Robert Amsterdam Robert Amsterdam
23
BLOG

Ekonomia Putina kontra ekonomia Miedwiediewa

Robert Amsterdam Robert Amsterdam Polityka Obserwuj notkę 1


W Financial Times pojawił się krótki tekst o wyzwaniach polityki fiskalnej i gospodarczej dla rosyjskiego przywództwa, które powino wykorzystać dochody z suroców energetycznych, by zdywersyfikować gospodrkę... jak dotąd mieli znacznie mniej szczęścia na tym froncie w porównaniu do tworzenia narodowych potęg.

Moskwa musi się teraz zmierzyć z wyborem albo stałej drogi załatwiania spraw albo zdecydować się na zdecydowaną początkowo fazę drugą: reformy, które wyprowadzą kraj ze stanu określanego orzez prezydenta Miedwiediewa “ślepym zaułkiem” uzależnienia od energetyki. To ostatnie będzie jednak blokowane przez interesy wielkich firm. Reforma prawna i walka z korupcją to jedyny potencjalny sposób rozwoju małego biznesu, a została zablokowana przez niskich rangą urzędników państwowych.

Wynik tych gospodarczych wojen może cofnąć Rosję o lata. Zamiast pełnego wprowadzenia odważnej reformy wprowadzonej przez Miedwiediewa i jego sojuszników, najlepsze, czego możemy się spodziewać to pewnie Putiekonomika plus. Nie najlepszy początek dla Miedwiedomiki.

Jestem obrońcą Michaiła Chodorkowskiego i interesów jego rozkradzionej firmy Jukos. W trakcie tej pracy wyrobiłem sobie bardzo krytyczny pogląd na stan praw człowieka w Rosji. Z niepokojem obserwuję też politykę energetyczną Putina. Nie mam zamiaru udawać obiektywizmu - na swoim blogu piszę to co myślę na te tematy ja sam i przyjaciele podzielający mój niepokój. Więcej tekstów i komentarzy, a także najświeższych informacji z Rosji znajdziecie w szerszej wersji mojego bloga, dostępnej po polsku pod adresem : http://www.robertamsterdam.com/polska/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka