prollewak prollewak
396
BLOG

Wypowiedzenie wojny - Jeszcze Francja nie zginęła

prollewak prollewak Polityka Obserwuj notkę 3

 

 

Zaczadziały, panującym od paru dni w Salonie, zaduchem, wybrałem się na dłuższy, wirtualny spacer po nieznanych mi stronach. Liczyłem na dotlenienie organizmu i instynkt mnie nie zawiódł.

 Przez lata napisałem bądź zredagowałem setki programów, odezw, manifestów i komunikatów. Pisałem projekty ustaw, przemówienia, odpowiedzi na oczekiwane w wywiadach pytania. Wzorowałem się często na tysiącach obcych , podobnego typu dokumentach. I w całej tej masie papieru, nigdy nie natknąłem się na nic podobnego do tego francuskiego filmiku. Filmiku, myśląc o formie, wielkiego filmu co do treści i siły. Myślę, ze właśnie takie słowa i emocje,   przez setki lat budziły pogrążone w marazmie, tysiące ludzi do krucjat, wojen , rewolucji. 

Film powstał we Francji, kraju, wydawało  się, kompletnie przeżartym przez poprawność polityczną

Zresztą co tu gadać. Oto :

Wypowiedzenie wojny

 

prollewak
O mnie prollewak

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka