echo24 echo24
206
BLOG

"(I Can’t Get No) Satisfaction"

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 16
Co dalej z Polską?

                              Notkę tę dedykuję młodemu pokoleniu Polek i Polaków

Ilustracja muzyczna:

                 https://www.youtube.com/watch?v=nrIPxlFzDi0

                 (zalecam ustawienie dźwięku na cały regulator)

Fotografia, którą zilustrowałem notkę przedstawia tłum młodych Polek i Polaków, oczekujących na koncert zespołu The Rolling Stones w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki, w roku 1967.

"(I Can’t Get No) Satisfaction" – to tytuł rokendrolowego protest songu skomponowanego w 1965 roku przez Keitha Richardsa z tekstem Micka Jaggera z legendarnego zespołu The Rolling Stones, - wyrażającego ostry sprzeciw wobec dyktatu władzy. W 2004 utwór został sklasyfikowany na 2. miejscu listy 500 utworów wszech czasów.

A teraz do rzeczy.

Urodziłem się pod sam koniec wojny, przeżyłem wszystkie rządy poczynając od Bolesława Bieruta, - i tak sobie myślę, że przez te wszystkie lata dręczyło mnie przygnębiające poczucie, że Polska jest źle rządzona, zaś o losach mojej Ojczyzny decydują niezmiennie od lat nieuczciwi ludzie.

I co?

W zasadzie od czasów, jak pokazuje życie nie do końca minionych, - niewiele się zmieniło.

Dlaczego?

Bo PiS rządzi już siedem lat, a mnie znów męczy myśl, że Pan Bóg się do Polski plecami odwrócił.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

Post Scriptum

Notkę tę napisałem między innymi dlatego, że chciałem uświadomić młodym Polkom i Polakom, jak to kiedyś było, - czym był w tamtych czasach dla zdołowanych przez czerwony reżim wyzwolony  "facet z lwią grzywą, o twarzy troglodyty, odziany w złotą marynarkę, malinowa lejącą się koszulę, szalik barwy nieokreślonej...", - jak szara i ponura była wtedy Polska, do której chcą teraz naszą Ojczyznę zawrócić: Jarosław Kaczyński z abpem Jędraszewskim i ministrem Czarnkiem.

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka