Stary Prokocim Stary Prokocim
1772
BLOG

Oszustwo w imieniu T-Mobile

Stary Prokocim Stary Prokocim Rozmaitości Obserwuj notkę 11

Już drugi raz dostałem z adresu: umowa@t-mobile.pl maila o treści:

Dzień dobry,
dziękujemy za zainteresowanie naszymi usługami.
W załączniku znajdziesz dokumenty składające się na wybraną przez
Ciebie ofertę dotyczącą Umowy numer 110615039.
Najważniejsze informacje jak umowa, podsumowanie oferty oraz formularz odstąpienia znajdziesz w plikach o nazwie „Komplet dokumentów”.
Pozostałe załączniki to cenniki i regulaminy związane z Twoją ofertą.
Hasło niezbędne do otwarcia załączonych dokumentów wysłaliśmy pod Twój numer telefonu. Dokumenty przesyłamy w formacie .pdf. Jeżeli nie możesz otworzyć załącznika,zainstaluj bezpłatny program:
    Adobe Reader https://acrobat.adobe.com/pl/pl/acrobat/pdf-reader.html
Kurier dostarczy Ci Oświadczenie i fakturę sprzętową (jeżeli kupiłeś urządzenie) także jako wydruk.
W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią
pod numerem 602 900 (koszt połączenia zgodny z Twoją taryfą).

Oczywiście żadnej takiej umowy nie zawierałem (nie miałoby to sensu w przypadku osoby mieszkającej w Australii) a w dalszej części fragment tekstu o treści:

Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
KRS 0000391193 | NIP 526-10-40-567 | Regon 011417295
Kapitał zakładowy 711.210.000 złotych, kapitał wpłacony w całości.
”, 

…na ekranie smartfona (a nie np. laptopa) zamienia się w aktywny link, który po dotknięciu łączy z numerem w Meksyku. Mnie uratowało zwykłe skąpstwo: mam najtańszy abonament i dlatego mam zablokowane rozmowy międzynarodowe, ale ilu frajerów już zostało naciągniętych? W innym mailu dowiedziałem się, że mam już nawet nr polskiej komórki! Próba połączenia się z zespołem T-Mobile na jej stronie zakończyła się niepowodzeniem, bo warunkiem prowadzenia czatu jest posiadanie albo komórki albo adresu e-mail zarejestrowanego w T-Mobile. („mój” nr komórki +48XXXXXXXXX jest fikcyjny, a mój email nie jest zarejestrowany w T-Mobile). Połączyłem się z BOA za pomocą Whatsapp. Obiecano rozpatrzyć mą sprawę w ciągu 24 godzin. Maile od oszustów dochodzą, także z adresu sws@t-mobile.pl Osobiście nie poniosłem żadnej straty, ale firma mogłaby zadbać o swe dobre imię i zablokować możliwość takiej nielegalnej działalności.

Aktualizacja:

Dostałem już fakturę i dowiedziałem się, że mieszkam w Łodzi przy ul. takiej a takiej itd (dokładny adres z kodem pocztowym).


image

E-mail z numerem faktury otwarty na ekranie komputera/laptopa jest niegroźnym tekstem, ale otwarty na ekranie smartfona staje się aktywnym linkiem (tym razem nie dotykałem i nie wiem gdzie przekierowuje).

Rozmowa z BOA firmy T-Mobile to ciąg nieporozumień: na moje zawiadomienie, że dostaję lewe faktury, za telefon, którego nie posiadam, na adres fizyczny pod którym nie mieszkam, otrzymałem odpowiedź:

Dzień dobry,

Dziękuje za informacje o dokonanej wpłacie.
Proszę o odpowiedź zwrotną czy dane adresowe się nie zgadzają , jeśli tak to proszę o sprostowanie , dokonam właściwych zmian.


Pozdrawiam serdecznie.
Wszystkiego Dobrego.


Aneta Kawecka-Jaworska
Biuro Obsługi Abonenta




Коммунизм победил!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości