Siukum Balala Siukum Balala
5743
BLOG

Biedron w śluzie

Siukum Balala Siukum Balala Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 147


image

Mają rozmach pisoskie skur***wisyny - tylko taki bon mot Siary - Siarzewskiego mógł przyjść mi do głowy kiedym przejechał South Swing Bridge w Skowronkach. Kumaci już wiedzą, że byłem na przekopie, którego natura nie chce. Z razu nie wyszedłem z lasu w Skowronkach, bo czytam " Kroniki wojenne " blogera Jaworskiego. W wojsku nie służyłem, taktyki tyle co pod paznokciem, strategii tym bardziej. To już są kwestie z akademii wojskowych, funkcje w sztabie generalnym etc. Jednak wojnę kumam, bo zaczytywałem się w serii " Tygrys " i " BKD " ( merytorycznie lepsze ) Bitwy, Kampanie, Dowódcy. Chyba tak to leciało ? Zatem z lasu nie wyszedłem pod " смертельный огонь, вы знаете, я из 17-го штрафного батальона. Nie wyszedłem, licho nie śpi. Wiadomo ? a może zielone ludki z kaliningradzkiego garnizonu ? Nic takiego się nie wydarzyło. Słabiutki jest ten kronikarz wojny AD 2021. Ilji Erenburga z tego się nie ukręci. Jednak, choć sztabowy ignorant zastosowałem najnowocześniejsze zdobycze tzw. inżynierii pola walki. Wypuściłem biedrona. Tej inwestycji już zatrzymać się nie da. Na nic tu koalicja samorządu pomorskiego i gubernatora obwodu kaliningradzkiego. Na nic samokrzyżujący się nazi-ekolodzy wzdłuż szosy Stuthoff - Vogelsang ( Skowronki ) 

image

Poziom zaawansowania robót na moje oko i na oko biedrona pozwala na powyższy osąd. 

I napiszę szczerze. Nie obchodzi mnie koszt tej inwestycji. Tak jak nie obchodzi mnie koszt ułożenia 10 km asfaltu do wsi, w której jest 10 domostw i 1 samochód. Państwo ma w końcu jakieś obowiązki inicjowania przedsięwzięć, które służyć będą ludziom przez następne 100 - 150 lat.

image

Nie obchodzi mnie bo wiem gdzie trafiłyby pieniądze spożytkowane na przekop. Dostałyby je jakieś NGO na budowę demokracji w Polsce. Jakaś kwota trafiłaby na teatralne gnioty Jandy i takie same filmowe gnioty Agnieszki Holland. Na pewno za te pieniądze powstałyby hostele dla gejów doświadczających przemocy w swoich związkach. Na pewno spłaciłby swoje komornicze zobowiązania dyrektor własnego teatru Tomasz Karolak. Czy za te teatralne fotele należność uregulowana ? Na to wszystko poszłyby te pieniądze. A nie pójdą bo powstaje rzecz " twarda " rzecz konkretna, wymierna. 

image

Nasz rodak Samuel Suchodolec wytyczający kanały mazurskie miał oczywiście na względzie interes ekonomiczny. Puszcza Piska, nieprzebrane ilości materiału budowlanego. Ja pamiętam jeszcze bindugi na Bełdanach i jeziorze Nidzkim i tratwy sosnowej dłużycy na Guziance. Jakie znaczenie dziś mają kanały mazurskie ? Przekop bezwzględnie podniesie turystyczną atrakcyjność Tolkmicka, Fromborka, Braniewa. Na pewno będzie mały fracht do Elbląga, będzie kabotaż, to oczywiste. 

image

Zdjecie z sieci. Statek na Manchester Ship Canal

Mimo zamknięcia portu w Manchesterze ( trzeci pod względem przeładunków brytyjski port ) dalej utrzymywany jest terminal kontenerowy w Irlam i w Trafford. Wszystko mimo istnienia szybkiego transportu kołowego. Cóż to za dystans 50 km dla ciągnika siodłowego z kontenerem. Jednak małe kontenerowce zawijają do Manchesteru. Ale oczywiście śmiać się można z łopaty wbitej przez Kaczora, i jego dwóch różnych butów i nierówno zawiązanych kokardek na butach. Śmiejcie się. Śmiech to zdrowie. Tymczasem roboty postępują. I obiecuję, że zdam relację z pierwszego otwarcia wrot śluzy. 

image

PS. Nazi - ekologom zwracam jedynie uwagę na sztuczną wyspę, która rzekomo ma okazać się ekologiczną katastrofą dla Zalewu Wiślanego. 

Część wyspy Karsibor na Zalewie Szczecińskim powstała z urobku wydobytego podczas budowy Kanału Piastowskiego, dziś na Karsiborze jest rezerwat ptactwa. Wyspa Chełmek na tym samym zalewie również powstała z urobku pochodzącego z wytyczania szlaku żeglugowego Szczecin - Świnoujście. Proszę tam szukać śladów katastrofy ekologicznej. 

image

Most Północny 

image


image


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka