Robert Kubica i PKN ORLEN podpisali nową umowę z Alfa Romeo na 2021 rok

PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. Fot. PKN ORLEN
PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. Fot. PKN ORLEN

Robert Kubica będzie w 2021 roku w dalszym ciągu kierowcą testowym Alfa Romeo w Formule 1, a sponsorem teamu pozostanie PKN ORLEN.

- Orlen jest sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing Orlen na ten sezon, zostajemy w Alfie. Nadal inwestujemy w rozpoznawalność i budowę marki, bo to się nam po prostu opłaca - podkreślił prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.


36-letni Robert Kubica w 2020 roku wziął udział w kilku sesjach treningowych przed wyścigami o Grand Prix Formuły 1, ale kierowcami wyścigowymi tego teamu byli nieprzerwanie Fin Kimi Raikkonen i Włoch Antonio Giovinazzi. 

- Kiedy zasiadałem "za kółko" w treningach po przerwach dwu-, trzymiesięcznych, od razu łapałem dobry rytm. Myślę, że jest do duży plus dla całego zespołu i cieszę się, że będziemy mogli kontynuować tą współpracę - powiedział Kubica. 

W tym roku Polak rywalizował też w serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Większych sukcesów w niej nie odnosił, z wyjątkiem jednego z wyścigów w belgijskim Zolder, w którym zajął trzecie miejsce.

- Ten rok był trudny dla całego świata. Walczymy z pandemią, ale sport się nie zatrzymał. Na szczęście i Formuła 1, i kategoria DTM, w której startowałem w tym sezonie, ruszyły. Oczywiście z opóźnieniem i dostosowaniem się do sytuacji. Był to sezon trudny, bardzo skompresowany. Od połowy czerwca do dzisiaj w domu byłem tak naprawdę pięć dni i miałem jeden weekend wolny - przyznał Kubica.


Dodał jednak, że jest wdzięczny PKN ORLEN za to, że pomaga mu realizować swoją pasję.

- Moja pasja jest też pracą i czuję się szczęściarzem, że dzięki współpracy z PKN ORLEN jestem w stanie tę pasję realizować. Moja rola w Alfa Romeo Racing ORLEN to oczywiście bycie w padoku. Możliwość jeżdżenia bolidem Formuły 1 jest czymś naprawdę wyjątkowym i za każdym razem, gdy do niego wsiadam, adrenalina, którą odczuwam jest nieporównywalna względem żadnej innej serii - mówił Robert Kubica. - Oczywiście, moja rola jest jasna w zespole. Niestety, pandemia dotknęła też niektórych kierowców Formuły 1, więc rola kierowcy rezerwowego w tym roku była ważna - podkreślił zwycięzca wyścigu o GP Kanady w 2008 roku.


Na razie Polak nie zdradził innych planów na 2021 rok.

- Nie ukrywam, że jestem kierowcą wyścigowym i chciałbym się ścigać, ale bardzo możliwe, że będę się ścigał na innych arenach. Trening czyni mistrza - może w wieku 36 lat to dziwnie zabrzmi. Jak w każdym sporcie na wysokim poziomie jest ważny trening i to, żeby być w swoim otoczeniu, w swoim "naturalnym biurze", którym dla mnie jest kokpit - stwierdził. 

Team Alfa Romeo Racing Orlen zajął ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów tegorocznych mistrzostw świata w gronie 10 zespołów.

- Chciałbym życzyć wszystkim spokojnych świąt i dużo zdrowia, bo bez niego niczego nie będziemy mogli osiągnąć. Zdrowie zawsze było najważniejsze, a szczególnie w tym okresie, w tej sytuacji, w której jest cały świat - zakończył Kubica.

Alfa Romeo Racing ORLEN to zespół z kilkudziesięcioletnią tradycją w Formule 1. Od początku sezonu 2020 PKN ORLEN posiada status sponsora tytularnego teamu, a funkcję kierowcy testowego pełni jedyny Polak w historii tej dyscypliny, Robert Kubica. Wraz z zawodnikiem ORLEN Team w skład drużyny wchodzą także Włoch Antonio Giovinazzi i Fin Kimi Räikkönen, mistrz świata z 2007 roku.

Zespół ARRO, na czele z kierowcami – Kimim Räikkönenem, Antonio Giovinazzim i Robertem Kubicą, wziął udział w dwóch kampaniach promocyjnych PKN ORLEN. Ponadto pokazowy bolid zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN przez cztery miesiące odwiedził 9 miast w różnych częściach Polski, gdzie obejrzało go około pół miliona fanów. Samochód szwajcarskiej ekipy był prezentowany między innymi w Karpaczu, w siedzibie głównej PKN ORLEN w Płocku czy w warszawskim Centrum Olimpijskim.

Bolid Roberta Kubicy
​W ciągu czterech miesięcy, blisko pół miliona osób w różnych częściach Polski skorzystało z możliwości obejrzenia bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN na żywo, fot. PKN ORLEN.


Zdecydowana większość, bo 86% Polaków, uważa PKN ORLEN za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży paliwowej. Roberta Kubicę z PKN ORLEN spontanicznie kojarzy ponad 70% respondentów. Jak informuje biuro prasowe PKN ORLEN, ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Co piąty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę Koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN.

Orlen Kubica
Reklama PKN ORLEN z Robertem Kubicą, fot. PKN ORLEN.
- Nasza inwestycja w partnerstwo z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN przekłada się na wymierne korzyści – tylko w 2020 r. osiągnęliśmy ponad 400 mln złotych ekwiwalentu reklamowego, czyli trzy razy więcej niż w poprzednim sezonie. To najlepiej pokazuje potencjał rozwojowy tej dyscypliny z punktu widzenia sponsora. Umiejętnie wykorzystujemy go na rynku polskim, gdzie nasza współpraca z ARRO i Robertem aktywnie wspiera naszą sprzedaż detaliczną, w tym pozapaliwową. Tylko w trzecim kwartale br. wypracowaliśmy rekordowy zysk operacyjny w tym segmencie na poziomie 1 mld zł. Jednocześnie, sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN wzmacnia rozpoznawalność marki ORLEN na świecie i zwiększa jej prestiż. To z kolei ułatwia realizację ambitnych celów biznesowych i konkurowanie z globalnymi graczami – komentuje Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Współpraca z Alfa Romeo Racing ORLEN została również wykorzystana na potrzeby obchodów 100. rocznicy „Cudu nad Wisłą”, który tymczasowo zastąpił znane wszystkim fanom motoryzacji wydarzenie VERVA Street Racing. Ważne dla Polski wydarzenie historyczne zostało uczczone w wyjątkowy sposób - Robert Kubica w bolidzie zespołu rywalizował na ulicach Warszawy z Bartłomiejem Marszałkiem - drugim zawodnikiem ORLEN Team reprezentujących barwy Koncernu w motorowodnej Formule 1. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt Cud Nad Wisłą odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.

ja


Lubię to! Skomentuj19 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport