Jake Daniels, występujący w barwach Blackpoolu przyznał publicznie, że jest homoseksualistą. To pierwszy raz od 1990 roku, kiedy profesjonalny piłkarz dokonał publicznego coming outu. (fot. Instagram/Jake Daniels)
Jake Daniels, występujący w barwach Blackpoolu przyznał publicznie, że jest homoseksualistą. To pierwszy raz od 1990 roku, kiedy profesjonalny piłkarz dokonał publicznego coming outu. (fot. Instagram/Jake Daniels)

Coming out piłkarza Blackpoolu. "Chciałbym stać się wzorem"

Redakcja Redakcja Piłka nożna Obserwuj temat Obserwuj notkę 21
Jake Daniels, 17-letni piłkarz występujący w barwach Blackpoolu zdecydował się na coming out. Jak zauważa portal Weszło. com, to pierwszy raz od 1990 roku, kiedy profesjonalny piłkarz przyznał publicznie, że jest homoseksualistą.

Jake Daniels stawia pierwsze kroki w zawodowej piłce nożnej. W sezonie 2021/2022 rozegrał jeden mecz na zapleczu angielskiej ekstraklasy. Niedawno publicznie przyznał się do bycia homoseksualistą.

Coming out piłkarza Blackpoolu

— To jest ten moment. Chcę, żeby ludzie poznali moje prawdzie oblicze — oznajmił piłkarz na łamach Sky Sports.

— Nie potrafię tego dokładnie stwierdzić, ale wydaje mi się, że miałem pięć lub sześć lat, gdy zdałem sobie sprawę, że jestem gejem. Od długiego czasu żyłem zatem w kłamstwie. […] — opowiadał.

W przeszłości spotykałem się z dziewczynami, żeby przekonać moich kumpli, iż jestem heteroseksualistą. To była jedna, wielka przykrywka. W szkole czasem pytano mnie: „jesteś pewny, że nie jesteś gejem?”. Zawsze zapewniałem, że nie jestem. — tłumaczył Daniels. — Nie byłem gotowy, by powiedzieć prawdę. Jednak nie chcę już dłużej kłamać. […] Środowisko Blackpool jest dla mnie wspaniałe. Czuję się tu bezpieczny, a koledzy z szatni udzielają mi olbrzymiego wsparcia. Zadali mi mnóstwo pytań, troszczyli się o mnie. Zareagowali wspaniale na moje wyznanie. Nie mogłem marzyć o lepszym odbiorze przez drużynę. — powiedział piłkarz.

Jake Daniels gotowy na falę hejtu

Sportowiec przyznał, że jest świadom czekającej go lawiny negatywnych komentarzy.

— Wiem, że wielu zareaguje homofobią. Na stadionach, w mediach społecznościowych. Stanę się łatwym celem. — mówił Daniels. — Ale widzę to tak – oni płacą, żeby mnie oglądać, a ja zarabiam na grze w piłkę. Skoro tak, to krzyczcie co chcecie, nie robi mi to żadnej różnicy. Nie powstrzymam ludzi przez gadaniną. Ale muszą wiedzieć, że mnie to nie dotyka.

— Chciałbym stać się wzorem – oznajmił sportowiec. — Pomóc innym piłkarzom-gejom w dokonaniu coming outu. Mam tylko siedemnaście lat, ale jestem przekonany, że jest właśnie moje marzenie. Niech inni pomyślą, że skoro ten dzieciak miał w sobie dość odwagi, to i oni dadzą radę. — podsumował.


RB


Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport