Przedsoborowy5897 Przedsoborowy5897
1054
BLOG

Bezczelność księdza Szymona Bańki (SSPX)

Przedsoborowy5897 Przedsoborowy5897 Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Ksiądz Szymon Bańka powiązany jest z Bractwem Kapłańskim Świętego Piusa X. Obecnie popiera aktualną linię Bractwa, która jest bardzo wroga wobec prawdziwego tradycjonalistycznego katolicyzmu przedsoborowego, czyli sedewakantyzmu, i co więcej coraz to bardziej oddala się nawet od pozycji oporowych, recognise and resisterowych, lub semitradycjonalistycznych, reprezentowanych między innymi przez biskupa Williamsona, i coraz to bardziej zbliża się do kompromisu i pojednania z posoborowiem.

Ksiądz Szymon Bańka również dołączył do kłamliwej propagandy antysedewakantystycznej SSPX. Umieścił on wideo atakujące sedewakantyzm. Na szczęście, sedewakantystom udało się bardzo szybko obalić i zdyskredytować argumenty księdza Bańki przeciwko sedewakantyzmowi.

https://tenetetraditiones.blogspot.com/2021/02/dlaczego-nie-jestesmy-katolikami-czyli.html

Wielokrotnie umieszczałem na jego kanale na YT (Szkoła Akwinaty) komentarze. Okazało się, że wiele z nich zostało usuniętych.

Początkowo nie wiedziałem, dlaczego. Czy to było dlatego, że ksiądz Bańka automatycznie usuwa wszystkie komentarze ''niewygodne'' (na przykład, promujące sedewakantyzm), czy z powodu problemów technicznych, które też czasami miewałem.

Jednak po zamieszczeniu tego otóż komentarza wreszcie otrzymałem odpowiedź.

image

(c.d. mojego komentarza)

image

(c.d.mojego komentarza)

image

Odpowiedź księdza Szymona Bańki.

image

Jak widać, gdzieś w opisie filmu, którego i tak pewnie 99 % ludzi nie czyta, było napisane, że nie wolno na jego kanale promować niczego z innych kanałów YT. 

Ja nie miałem o tym pojęcia, i szczerze powiedziawszy, mi się to wydawało trochę niesłuszne. Jak to, nie można w ogóle polecić ludziom interesującym się mszą trydencką oraz teologią katolicką ciekawych materiałów dotyczących tej tematyki? Przecież ci, którzy oglądają księdza Bańkę powinni się tym interesować! Dlaczego moje wcześniejsze komentarze zostały usunięte bez ostrzeżenia?

Ale powiedzmy, że ''no dobra''. No to pod innym jego filmikiem zamieściłem komentarz, tym razem bez odwołań do żadnych stron Internetowych ani kanałów YT.

image

(c.d mojego komentarza)

image

Odpowiedź księdza Szymona Bańki.

image

Widać wyraźnie, że ksiądz Szymon Bańka nie jest zainteresowany prawdziwą wiarą ani pozycjami, i dalej chce tkwić uporczywie w swoich błędach i herezjach, pomimo, że nie ma żadnej merytorycznej uwagi skierowanej przeciwko tak obszernej, szczegłówej i mądrej treści moich komentarzy.

Najwyraźniej ksiądz Szymon Bańka poszedł o krok dalej. Oprócz zakazu promowania czegokolwiek z innych kanałów na YouTube, wymyślił jeszcze inną, nową regułę: zakaz promowania sedewakantyzmu, czyli prawdziwego katolicyzmu, na jego kanale.

Wzywam wszystkich prawdziwych tradycyjnych katolików do bojkotowania oraz omijania szerokim łukiem tego heretyckiego pseudotradycjonalistycznego kanału, oraz apostolatu księdza Szymona Bańki.

Polak, katolik (nie mylić z sektą Drugiego Soboru Watykańskiego)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo