Stanisław Sygnarski Stanisław Sygnarski
73
BLOG

Już tyle wieków mówię ci...

Stanisław Sygnarski Stanisław Sygnarski Kultura Obserwuj notkę 0

Już tyle wieków mówię ci...


Już tyle wieków mówię ci,

że jedna z barw ma kolor krwi,

zaś druga - biel - omamem twym.

Mam świętszą być niż święty Rzym!


Czy widzisz to? Przed tobą drżę...

Na surmy głos, na łopot flag -

znów - tylko ja! Znów trzeba za!

Niechaj mnie wreszcie trafi szlag!


Dzisiaj nie musisz szabel kuć!

U granic twych nie dybie wróg...

W spokoju żyje nawet Bóg!

Dziś trzeba siać, prowadzić pług...


Przyznaj! Stworzyłeś po to mnie,

by mieć alibi dla swych rządz.

Odrzucam więc ułudy twe,

że w imię me - kosy na sztorc!


Tak, tak... Ja znam okowów szczęk,

rozumiem twą obrony chęć.

Lecz nie chcę być jak karta ta,

którą przez wieki gra się i gra.


Bo cóż dla ciebie spokojne dni?

Tyś zawsze rządny walki i krwi!

Więc giń! Bo tylko to w tobie tkwi.

Lecz ja egidą nie będę ci!


Więc już w spokoju zostaw mnie

i wreszcie pojmij barwy dwie.

Chocholi taniec skończył się.

W pokoju żyj! A mnie - adieu!







Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura