TadeuszK TadeuszK
114
BLOG

Teza Friedrika Nietzsche

TadeuszK TadeuszK Społeczeństwo Obserwuj notkę 8

„kiedy patrzysz w Otchłań, ona patrzy na Ciebie”?


Filozof ten nie jest z mojej bajki.

Nie wiem po co sformułował tą tezę.

Może dla ostrzeżenia, może dla usprawiedliwienia swojej filozofii?

A=Otchłań, Ciemność, Marazm, Nicość, Destrukcja,Ja Niszczę (Jechowah)-równoważne to tutaj określenia.

*

Uważam, że bardziej adekwatne będzie :

"„kiedy patrzysz w Otchłań, ona patrzy W Ciebie” -rozpływasz się w niej,stajesz się Nią..

Dzwoni mnie ta teza w głowie od dłuższego czasu i rozważam ją w aspekcie psychologicznym i socjologicznym tu i teraz.

Filozoficzne interpretacje mają zbyt dużą histerezę i odległą;..mnie interesuje Dzisiaj.

*

Pkt A należy dzisiaj rozumieć wielorako.

To co to definiuje ten pkt A rozlewa się w środkach przekazu bez żadnych ograniczeń i zahamowań..

Wypływa toto z obszarów polityki, kultury/sztuki, edukacji, interpretacji faktów historycznych i innych obszarów istotnych dla funkcjonowania społeczeństwa jako Naród, Kraj (no nie tenKraj wedle kopacz oraz tuska).

Np.:

jak działa ta teza w obszarze polityki w wykonaniu nijakiego Tuska.

Osobnik ten jest doskonałym generatorem Otchłani, wybitny destruktor i imposybilista.

Ale pomińmy tego nieszczęsnego osobnika mieniącego się człowiekiem, czy też pretendującego do tego miana.

Spróbujmy przekształcić tezę Nietzsche'go na:

"Gdy spoglądasz na Piękno, to Piękno zaczyna patrzeć dokładnie  w Ciebie".

-Spróbujmy wszyscy!


TadeuszK
O mnie TadeuszK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo