TadeuszK TadeuszK
120
BLOG

Czy znasz Imię Boga

TadeuszK TadeuszK Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Z  wielokrotnych spotkań ze  Świadkami  Jehowy słyszałem to pytanie.

Lubiłem te spotkania i dyskusje, ale mimo zaproszenia do następnych dyskusji  kontakt jest NUll (prawdopodobnie uznano, że pod Nr_em XX zamieszkuje osobnik niereformowalny).

Pytanie jak w tytule ( zadają go  Świadkowie Jehowy)  jest troszkę przewrotne/manipulacyjne, niekonkretne pod względem logicznym.

Prościej, logicznej, jaśniej winno brzmieć:

-"czy Bóg ma imię i jakie"....i dalej...

-czy Bóg ma Imię  , czy może mieć, czy istnieje takowa potrzeba?

*

Imie..to znamię, szufladka, identyfikator osobnika w zbiorze, tłumie etc.

W miarę jak zbiory osobników rozrastały się powstawały dodawano różne przezwiska i dookreślenia.

Dokładnie tak jak dzisiaj zaistniał pesel (wzorzec jak w niemieckim Oświęcimiu) , a już nadchodzi ślad papilarny., a zanim obraz siatkówki oka.

A ile mamy wreszcie tych bogów?

W czasach starożytnych  (Mojżesza) na każdym podwórku/zagrodzie, plemieniu,  panował bóg różnego  imienia, różnej okoliczności i dziennej potrzeby.

Było ich wówczas tysiące (drewniane, z gliny, metalu, ceramiki, a nawet ze szmaty)..cała przestrzeń fizyczna i socjologiczna była wypełniona ich imionami, wyobrażeniami po same brzegi.

I w tej to sytuacji nachalnego  wielobóstwa istaje Mojżesz przed Krzakiem Gorejącym i pyta:

# «Oto pójdę do Izraelitów i powiem im: Bóg ojców naszych posłał mnie do was. Lecz gdy oni mnie zapytają, jakie jest Jego imię, to cóż im mam powiedzieć?#

Usłyszał odpowiedź:

" «JESTEM, KTÓRY JESTEM». I dodał Bóg:

«Tak powiesz synom Izraela: JESTEM posłał mnie do was»

*

Takiego Imienia nie mógł wymyśleć żaden człowiek z otaczającej go rzeczywistości wielobóstwa.

*

JESTEM -Wszystko jest ze Mnie, i Wszystko jest we MNIE.

"Ja Jestem" nie potrzebuje pesela.


 

TadeuszK
O mnie TadeuszK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo