Tatarka Tatarka
144
BLOG

Żegnaj , Poeto

Tatarka Tatarka Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

A wczoraj był Światowy Dzień Poezji...
W wieku 76 lat zmarł wybitny poeta i eseista Adam Zagajewski.Przedstawiciel pokolenia Nowej Fali,redaktor „Zeszytów Literackich”; laureat Nagrody Fundacji im. Kościelskich (1975), Międzynarodowej Nagrody Neustadt w dziedzinie literatury (2004) i Nagrody Księżnej Asturii (2017), w latach 1973–1983 członek Związku Literatów Polskich, od 1979 członek Polskiego PEN Clubu, od 2006 członek Polskiej Akademii Umiejętności; nauczyciel akademicki, tłumacz literacki.

Smutno mi... naprawdę smutno, kiedy odchodzi dobry Poeta.

Ogromna strata dla literatury...



ADAM ZAGAJEWSKI
Drozdy

Czytałem wiersze Adama Ważyka zbudowane
z obrazów obojętnych, zimnych, lecz pod nimi
czułem obecność żywego (i ostrożnego) umysłu
Był słoneczny dzień, obrazy wracały
Przede mną przesuwał się nieśpiesznie
orszak mieszkańców Krakowa
Życie defilowało spokojnie,
na ogół dość zadowolone z siebie
Skromni ludzie prowadzili na smyczy
pinczerki, kundle; przeważały małe pieski
A obok drozdy jak modelki na wybiegu
pyszniły się swoją urodą
W końcu to był maj, sławny maj
miesiąc największych obietnic
których nikt potem nie sprawdza


ADAM ZAGAJEWSKI

PAMIĘĆ
Umar­łym przy­no­si­my
zno­szo­ne rze­czy
Mó­wi­my do nich sło­wa­mi
w któ­rych bra­ku­je li­ter
Na gro­bach sa­dzi­my kwia­ty
ale ro­bi­my to zbyt zręcz­nie
jak­by­śmy się cheł­pi­li
na­szym do­brym zdro­wiem
Wra­ca­jąc my­śli­my
naj­le­piej by­ło­by
po­sy­łać umar­łym pacz­ki

Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura