paes64 paes64
615
BLOG

Odpowiedzi na pytania Qwerty - zaszumienie

paes64 paes64 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 124

Do działu " Katastrofa smoleńska"

Niestety przez te wszystkie blokowania komentarzy trzeba zakładać oddzielną notkę, by się ustosunkować do czyichś wpisów.

https://www.salon24.pl/u/niegracz/957455,zaszumione-celowo-i-czesciowo-sfalszowane-nagrania-rozmow-zalogi-tu-154-2


8:39:06 Mechanizacja skrzydeł 

8:39:07 Pod skrzydłami

co jest bez sensu ?


Akurat w naszym locie, to wpis podany tu jako czas 8:39:06, to jest fragment czytania listy kontrolnej, gdzie załoga sprawdza czy poustawiała wszystkie wymagane przed podejściem systemy samolotu.  Jedyne co się różni od normalnego podejścia, to moment wykonywania tego czytania ale skoro nasza załogi podchodziły, przynajmniej w tych dwóch ostatnich lotach, po ścieżkach bardziej stromych niż podana w karcie, to to akurat nie ma wpływu na dalszy bieg zdarzeń, bo listę czytano przed rozpoczęciem zniżania choć już po przekroczeniu granicy odległościowej ścieżki, która w karcie zaczyna się 10.4km od progu (6.3nm od KTA). 

Nawigator czyta kolejne punkty karty a reszta załogi sprawdza to za co odpowiada.

Drugi wpis "pod skrzydłami" to wypowiedź osoby trzeciej (spoza załogi), która tłumaczy osobie czwartej (bo przecież nie załodze) o czym mówi załoga. Wypowiedź ta świadczy, że w tym czasie za plecami załogi była co najmniej dwuosobowa "wycieczka", w tym jedna osoba znająca się na pilotażu (co ogranicza mocno krąg osób obecnych wtedy na pokładzie).


Co do silników, to od 8:34:19,8 były one pod nadzorem automatu ciągu i mechanika pokładowego, więc jaki sens miało by podawanie ich obrotów ? Taka wymiana poleceń-potwierdzeń (pilot lecący-mechanik) miała by sens przy ręcznym sterowaniu silników gdzie dowódca poleca ustawić konkretną wartość, a mechanik potwierdza wykonanie polecenia.

W obu lotach (7 i 10 kwietnia) prawie do końca wykorzystywano automat ciągu do pilnowania by prędkość nie spadła poniżej minimalnej zadanej (gdy Vias spada poniżej, to AT zwiększa ciąg, gdy jest wyższa obroty są redukowane aż do minimum, tyle, że w samolocie nie ma hamulców dostępnych do sterowania przez AT, więc jedyne co może zrobić to zmniejszanie ciągu do minimalnej dostępnej wartości.)

Nic tu nie zaszumiono tylko wykonywane czynności były inne.


paes64
O mnie paes64

Okropny, chodzę pod prąd, wytwarzam napięcie i mam moc dochodzenia do niewłaściwych wniosków ... na szczęście piszę notki z małą częstotliwością ;)))

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka