theft theft
18
BLOG

XIII Tydzień zwykły

theft theft Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

XIII Tydzień zwykły

Dzisiejszą Ewangelię moje drogie dzieci napisał Święty Łukasz. Ta Ewangelia ma znamienny tytuł „Trzeba porzucić wszystko aby iść za Jezusem „
To trudne do zrozumienia słowa. Już sam tytuł Ewangelii jest dosyć poważny......
A treść ? Przeczytałem kilka razy ten fragment Nowego testamentu i naprawdę nie potrafiłem go do końca zrozumieć. A przecież ja muszę zrozumieć to co napisał Ewangelista,żeby później wam drogie dzieci przedstawić interpretację tej wypowiedzi w takiej formie i postaci,żeby była zrozumiała dla was.
Dlatego kilka razy przeczytałem ten fragment i sięgnąłem do mądrych teologicznych rozważań,a nawet rozmawiałem z Kapłanami bo spełnieni obowiązku jest bardzo ważną częścią naszego życia.A spełnienie obowiązku związanego z przedstawianiem słów Pana Jezusa jest obowiązkiem najważniejszym.
Więc jakie zdania znajdujemy w Ewangelii Świętego Łukasza ? Jest ich kilka...... Lecz wszystkie dotyczą jednego tematu i brzmią jednoznacznie. Można je zacytować,żeby łatwiej się było odnosić do ich skomplikowanej treści.

„Pójdę za Tobą, dokądkolwiek się udasz (…) Jezus mu odpowiedział:  Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdzie by głowę mógł położyć”
„Zostaw umarłym grzebanie ich umarłych, a ty idź i głoś królestwo Boże”
„Ktokolwiek przykłada rękę do pługa, a wstecz się ogląda, nie nadaje się do królestwa Bożego”

Wszystkie te trzy cytaty są całkowicie zgodne z tytułem Ewangelii
„Trzeba porzucić wszystko aby iść za Jezusem  !!! „

Więc jakże to ??? Zapytam zdumiony. Czy mam porzucić żonę, dzieci, dom, samochód, telewizor, ogródek przed domem,książki, rowery, lodówkę............
Mam porzucić wszystko ? Po prostu wszystko ? Mam porzucić swoich Rodziców i nie zajmować się ich pogrzebem ? Mam nie zarabiać na utrzymanie rodziny ?

Jestem zdumiony ! Po prostu jestem zdumiony ! Przecież to niemożliwe,żeby Bóg wymagał ode mnie porzucenia wszystkiego i........ nakazał tylko głoszenie królestwa Bożego ! Bo jeśli będę się czymkolwiek zajmował,będę zarabiał na utrzymanie rodziny,będę wychowywał dzieci to nie dostanę się do królestwa Bożego !

To trudne,naprawdę trudne słowa..... I trochę dziwne... I trochę absurdalne....
Bo przecież jeśli wszyscy pójdziemy za Jezusem Chrystusem i nikt nie będzie wytwarzał chleba, nikt nie będzie produkował ziemniaków, nikt nie będzie budował domów, nikt nie będzie leczył to.......
To cały świat,cała cywilizacja umrze !!! Tak ! Po prostu umrze !
Bo wszyscy ludzie będą chodzić i głosić królestwo Boże ,a nie będą nic jedli. Nie będą nic pili. Będą spali pod gołym niebem.......
Czy rzeczywiście taka jest istota słów Jezusa Chrystusa ? Czy On chce byśmy się nawzajem nawracali i jednocześnie umierali z głodu i chorób ???
Na pewno nie ! Jestem pewien ,że nie ! Bóg nie po to stworzył człowieka by narażać go na głód i cierpienie. Bóg stworzył człowieka byśmy żyli pełna życia,sławili Pana Boga i przestrzegali Dziesięciu Przykazań..
Jezus Chrystus wypowiadając te zdania przekazuje nam taką myśl ewangeliczną :

PAN BÓG JEST NAJWAŻNIEJSZĄ OSOBĄ W NASZYM ŻYCIU !!!

Teraz możemy bez problemu zrozumieć całą Ewangelię według Świętego Łukasza.
Myślę,że można to ująć w trzech punktach.
Pan Bóg jest najważniejszą osobą w naszym życiu.
Pan Bóg jest naszym Stwórcą
Pan Bóg jest wieczny.

I wtedy jeszcze łatwiej będzie nam zrozumieć słowa Ewangelii. Bo przecież ani lodówka,ani samochód ani dom nie są naszym Stworzycielem. Ani lodówka,ani samochód ani dom nie istnieją wiecznie.
Dlatego rzeczy doczesne,inni ludzie,nawet bardzo nam bliscy nie mogą być najważniejszymi osobami w naszym życiu. Teraz to wszystko staje się bardzo proste i zrozumiałe.

NAJWAŻNIEJSZY JEST PAN BÓG !

Możemy pracować. Możemy wybudować dom. Kupić samochód. Telewizor. Musimy ,a wręcz powinniśmy mieć małżonka by razem z nim sławić Pana Boga i dzięki jego przychylności cieszyć się z posiadania dzieci.
To wszystko jest częścią naszego życia. Ważną częścią ! Istotną częścią ! Ale nie niepoważniejszą !

BO NAJWAŻNIEJSZY JEST PAN BÓG !

Więc moje kochane drogie dzieci. Oczywiście żyjcie swoim wspaniałym nastoletnim życiem. Uczcie się w szkole nowych przedmiotów. Zdobywajcie zawód. Awansujcie. Zakochujcie się. A potem czeka na nas sakramentalny związek małżeński i radość z posiadania dzieci. Niektórzy z was zostaną kapłanami lub zakonnicami.
Każde z was odnajdzie swoją drogę w życiu i będzie ja realizowało. I to są naprawdę przecudowne ,przepiękne chwile życia !Życzę wam jak najwięcej szczęścia w realizacji tych cudownych chwil.
Ale codziennie rano gdy otworzycie oczy pomyślcie

ŻYJĘ DLA PANA BOGA !

I wtedy wasze życie nabierze sensu. Będzie pełne miłości i radości. Będziecie szczęśliwi.
I będziecie podążać droga do zbawienia !

theft
O mnie theft

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo