theft theft
150
BLOG

Służyć z pokorą

theft theft Kultura Obserwuj notkę 1

XXVII Niedziela zwykła  Łk 17, 5-10
Służyć z pokorą

Witajcie dorgie dzieciaki ! Dzisiejsza Ewangelia jest niesamowicie prosta w odczycie, ajednocześnie podtytuł nadany jej przez Kościół nie pozostawia najmniejszych wątpliwości jak ja rozumieć.
Przypomnijmy sobie brzmienie podtytułu
„Słuzyć z pokorą „
To są słowa,które każdy z nas na pewno rozumie i bez problemu je interpretuje.
A cóz takiego znajdujemy w naszej dzisiejszej Ewangelii ?
Jezus podaje w niej dwa przykłady. Pierwszy dotyczy morwy,która na polecenie osób pełnych wiary wyrwałaby się z ziemi i zasadziła w morzu.
W drugim przykładzie Jezus podkreśla,że należy okazywać wdzięczność słudze za to co wykonał.

Czyli jeśli morwa przesadzi się do morza....to powinnismy okazac jej wdzięczność bo wykonała nasze polecenie.
Po czym następuje ostatnie zdanie Ewnagelii,które brzmi :
„Tak i wy, gdy uczynicie wszystko, co wam polecono, mówcie: „Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać”

Czytałem te zdanie wiele razy i nie mogłem go zrozumieć. Zupełnie nie mogłem go zrozumieć.A przeceiż teraz muszę wam opoiwedzieć o słowach Pana Jezusa i przedstawić je w sposób,który byłby dla was całkowicie zrozumiały.
Dlaeczego nie mogę tego zdnai zrozumieć ? Bo jest tam jedno słowo.Jedno jedyne słowo.
NIEUŻYTECZNI !!!
Słudzy nieużyteczni jesteśmy …........
Dlaczego ? Dlaczego Jezus tak do nas powiedział. Dlaczego gdy wykonamy WSZYSTKO co nam polecono mamy powiedzieć,że jesteśmy NIEUŻYTECZNI ?
Wszak jeśli pomożesz mamie i odkurzysz pokój,albo pozmywasz naczynia lub przekopiesz ogródek to wtedy bez obawy powiesz ,że wykonałaś wszystkie polecenia mamy i jesteś UŻYTECZNA !!!
Czyż nie tak powinna brzmiec wypowiedź Jezusa Chrystusa ???
Z logicznego punktu widzenia jeśli ktoś jest wierny,zdyscyplinowany,pracowity i wykonuje wszystkie polecenia to bez wątppienia jest człowiekiem pozytecznym. Inne rozumienie tego schematu łamie wszystkie zasady logiki i zdrowego myslenia.

Dlatego w pierwszej chwili pomyslałem – a może to jest błąd tłumaczenia ? Może zamiast słowa nieużyteczni powinno być wstawione słowo uzyteczni i na skutek błe∂u jakiegoś tłumacza,lub człowieka ,który przygotowuje wydanie Pisma Świętego doszło do takiej pomyłki ???
Ale to chyba niemożliwe. Przeceiż ktoś zauważyłby tę pomyłkę. I skorygowałby ten błąd.
A może ….... ? Może istnieje jakieś wytłumaczenie dlaczego Pan Jezus użył słowa nieużyteczni.I może w jakichs mądrych wypowiedziach doktorów Kościoła i Arcykapłanów odnalazłbym tę wskazówkę dla zrozumienia treści tego zdania?
Może tak...... ?
Ale ja za cel postawiłem sobie próbę zrozumienia Pisma Świętego,a szczególnie Ewangelii w sposób prosty.Najprostszy z mozliwych. W taki jak każdy znas rozumie te słowa czytakąc kolejne rozdziały i przypowieści.
I teraz postanowiłem sięgnąć do tego fragmentu Pisma Świętego i przeczytać kawałek wcześniejszy i póxniejszy ,bo może tam znajduje się odpowiedź na moje pytanie.Może tam odnajdę wytłumaczenie treści tego zdania.



Rozdział 17 Ewangelii Łukasza rozpoczyna się „Róznymi  wskazaniami” i wśród nich są zamieszczone cztery
Zgorszenie
Obowiązek przebaczenia
Moc wiary
Słuzyc z pokorą
Później następuje część nzawana  „Trzecim okresem podrózy do Jerozolimy”

Nie wiem zupełnie dlaczego  Kościół w Ewangelii,którą zatytułował „Słuzyc z pokorą” zamieścił również fragment dotyczący mocy wiary ? Może dlatego,że mówi o służeniu swojemu Panu i wykonywaniu jego poleceń ?

Jednak nadal nie znalazłem wytłumaczenia dla słowa „nieużyteczni „...........

Czy Bóg chce bym wykonał dla niego jakieś polecenie  ?

1.Czytał Pismo święte w trakcie mszy
2.Sprzątał Kościół
3.Pomagał siostrze zakonnej w ustawianiu klęczników
4.Opowiadał o Pismie Świętym swoim kuzynom i znajomym

Po czym gdy przyjdę przed ołtarz i uklęknę przed Jego Obliczem powinienem powiedzieć
„Sługą nieużytecznym jestem; wykonałem to, co powinniem wykonać”

NIEUŻYTECZNYM.............

I wtedy jeszcze raz przeczytałem podtytuł dzisiejszej Ewnagelii „Służyć z pokorą „
I po przeczytaniu tych słów spłyneła na mnie łaska zrozumienia.
Tak kochane dzieci ! Dopiero teraz zrozumiałem dlaczego Pan Jezus uzył słowa „ nieużyteczni „

Dlatego,że mamy wykonywac polecenia Pna Boga z pokorą w sercu. Wtedy dopiero nasze czyny staną się dobre. I jeśli wykonamy polecenia Pana Boga z pokorą to smiało możemy stanąć przed ołtarzem Pana Boga i powiedzieć
„Sługą UŻYTECZNYM  jestem; wykonałem to, co powinniem wykonać”

Sługa,który wykonał wszystkie polecenia swojego Pana nawet w sposób doskonały ,poswięcając mnóstwo swojego czasu i zdrowia to jeśli nie wykonał tych poleceń z pokorą to jest sługą nieużytecznym. Bo on wykonuje polecenia tylko po to by zasłużyć na jedzenie,na ubranie,na zarobek.
Natomiast człowiek,który wykonuje polecenia z pokorą nie oczekuje niczego w zamian.
Dla niego MiłOŚĆ BOGA jest najwiekszą zapłatą.

Dlatego ta wskazówka umieszczona przez Kościół pod tą Ewangelią jest taka ważna. I ona  rozwiewa wszystkie nasze wątpliwości. Bo Kościół pomaga nam rozumieć słowa Pana Jezusa Chrystusa. Dlatego powiadam wam na całe wasze piekne życie

SŁUŻCIE Z POKORĄ !!!




theft
O mnie theft

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura