tux-nie-man tux-nie-man
47
BLOG

Krakowskie Wianki - czyli kulisy chały

tux-nie-man tux-nie-man Kultura Obserwuj notkę 3

Czołem Waćpaństwu!

Jest taka strona w internecie

www.wianki.krakow.pl/pl/3/0/3/wianki-2008


Pozwolę sobie zacytować z tejże, jeden akapit po czym przejdę do sedna:


"Tradycyjna wielka impreza plenerowa nawiązująca do obchodów Nocy Świętojańskiej, do pradawnych, tajemniczych i pogańskich obrzędów, które miały miejsce podczas letniego przesilenia. Co roku wielotysięczne tłumy krakowian i turystów, wśród których przeważają ludzie młodzi, zbierają się na Bulwarach Wiślanych przy Wawelu, by słuchać koncertów, oglądać widowiska plenerowe, pokaz sztucznych ogni oraz wspólnie się bawić. Zawsze w dniu imprezy przeprowadzany jest też konkurs na najpiękniejszy wianek. Impreza stała się jednym z największych wydarzeń plenerowych w Polsce."

Cytatu dość (wytłuszczenia moje).
Pod auspicjami, Urzędu Miasta Krakowa, kręci się... wianki. Koledzy Misiaka poczynają sobie coraz śmielej, coraz odważniej krocząc na ścieżce - komercyjnej chały. Wydział Kultury Miasta Krakowa zajmuje się promocją... tego co sprzeda Polsat i kupi onet.pl. Czyli czegoś, co z kulturą Krakowa nie ma nic wspólnego!
No chyba, że ktoś z PO (metodą nie wprost może być nawet!) udowodni mi jak wiele koncert gwiazdy Leny Kravitza i promocja jego nowej płyty mają wspólnego z obchodami Nocy Świętojańskiej i pradawnymi, tajemniczymi i pogańskimi obrzędami? Mogą mi to nawet na wzorach wyprowadzić siedząc pomiędzy Kościołem Mariackim a Sukiennicami przy pomniku A. Mickiewcza!

 

Pozdrawiam

tux-nie-man
O mnie tux-nie-man

Get your own Box.net widget and share anywhere!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura