Układ Otwarty Układ Otwarty
1339
BLOG

Igor Janke: na co wydałem pieniądze Patronów?

Układ Otwarty Układ Otwarty Blogi Obserwuj temat Obserwuj notkę 13
Układ Otwarty istnieje rok. Projekt działa dzięki wsparciu Patronów i – jak kiedyś obiecałem –chciałbym się publicznie z tego wsparcia rozliczyć. W pierwszym roku Układu Otwartego przeprowadziłem prawie 250 rozmów.  Mój program został obejrzany i odsłuchany 13 milionów razy. Oto, na co wydałem pieniądze otrzymane od Patronów.

Od początku istnienia Układu Otwartego Patroni wpłacili łącznie ok. 50 tys. zł. Na utrzymanie programu wydałem ok. 116 tys. zł – są to tylko koszty, ja nie pobierałem żadnego honorarium. 

Różnicę między kosztami a tym, co otrzymałem od Patronów, pokryłem z przychodów z reklam na YouTube, które wyświetlają się w programie od kilku miesięcy.

W tym roku przewiduję, że koszty wzrosną dwukrotnie, ponieważ chcę rozwinąć mój program. Szacuję, że wydam ok. 220 tys. zł. Kwota ta nadal nie uwzględnia wynagrodzenia dla mnie.

 Na co wydałem i na co będę wydawał?

 Pierwszy rok:

  • Sprzęt – 10 tys.
  • Studio, postprodukcja, obróbka  i mastering – 60 tys.
  • Strony www, przygotowanie informatyczne – 20 tys.
  • Wyjazdy – 5 tys.
  • Wsparcie na YT – 8 tys.
  • Transport – 12 tys.
  • Prenumeraty/subskrypcje – 1 tys.

Razem: 116 tys.

 

W tym roku przewiduję następujące wydatki:

  • Komputery/oprogramowanie/kamera - 20  tys.
  • Wyjazdy - 20 tys.
  • Łączenia/tel/internet - 4 tys.
  • Prenumeraty - 5 tys.
  • Promocja  - 50 tys.
  • Transport - 12 tys.
  • Studio i dodatkowa postprodukcja poza studiem – 80 tys.
  • Obsługa YT (ludzie, firma współpracujące) -  30 tys.

Razem 221 tys.


To ciągle niewielkie koszty jak na takie przedsięwzięcie. Nie ukrywam, że chcę się z tej pracy utrzymywać:) W pierwszym roku koncentrowałem się rozwoju merytorycznym, budowaniu wiarygodności i zasięgów. Teraz muszę zadbać też o stabilność finansową.

Jeśli ktoś z Państwa chciałby dołączyć do grona Patronów, wesprzeć Układ Otwarty - zapraszam. Każdy Patron staje się członkiem Społeczności Układu Otwartego a tam dzieje się wiele. Co? Zajrzyjcie na mój profil na Patronite – tam jest wszystko opisane.

Układ Otwarty to niezależny podcast Igora Janke

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura