vipp vipp
66
BLOG

C y f r o z a

vipp vipp Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Czym jest cyfroza i jak nadużywanie mediów elektronicznych wpływa na życia oraz sytuację ekonomiczną młodych ludzi?

https://www.youtube.com/watch?v=px5-WU9ppT0&feature=emb_logo

Po przykłady oderwania od rzeczywistości wśród młodzieży zapraszam też na odcinek o "Pokoleniu Płatków Śniegu": https://www.youtube.com/watch?v=qIqMx40NyEU

Zapraszam też do wykopania: https://www.wykop.pl/link/5336507/cyfroza/
Wspomniany film psychologa Jonathana Haidta o wpływie mediów społecznościowych na dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=B1kh3LaqN-E
Wspomniany kanał Cezarego Grafa i podejście do cyfrozy z perspektywy ekonomicznej:
https://www.youtube.com/channel/UCNJhvs1-yagsP9QixA6Nm5A
https://www.youtube.com/watch?v=Dr8nb2DEGtY


Tomasz Mucha
11 months ago
Dzień dobry Panie Szymonie

Nie zwykłem pisać długich komentarzy jednakże ten materiał szczególnie przykuł moją uwagę. Już jakiś czas temu doszedłem do przedstawionych tu wniosków. Wiedziony przeczuciem w sierpniu zeszłego roku zablokowałem wszystkie media społecznościowe, z messengerem włącznie. Również wszystkie strony rozrywkowe z memami. To był najpiękniejszy moment w moim życiu, zrozumiałem wtedy jak bardzo to wszystko wpływa na moje życie. Moje życie nigdy nie poszło tak do przodu jak przez te kilka miesięcy. Zmieniłem prace, zrzuciłem prawie 10 kg wagi a także skupiłem się w końcu na sobie i na własnym rozwoju. To co zostało tu opisane znam z autopsji, rozkojarzenie, oderwanie od rzeczywistości, zapychanie każdej wolnej chwili telefonem, nawet dwóch minut w sklepowej kolejce. Pozbycie się mediów społecznościowych w jakiś sposób pobudziło mnie do życia. Czasem się śmiałem że z nudy zacząłem w końcu coś robić. Ciągły ruch i robienie czegoś przełożył się na ogólną sprawność fizyczno-intelektualną. Mój eksperyment zakończył się w okolicach grudnia. Niestety to wszystko z czym się zmagałem wróciło. Obecnie rozważam nie zablokowanie, a usunięcie wszystkich mediów społecznościowych. Do tego konta na Netflixie, myślę że w jakimś stopniu działa podobnie jak cała reszta. Jedyne co się ostanie to YouTube, bo muzyka to coś co motywuje mnie często do działania, a po drugie szkoda było by mi wszystkich materiałów które Pan publikuje.

Jednakże skoro jesteśmy już w temacie tematów publikowanych przez Pana. Uważam że stanowią cenne źródło, dobrych jakościowo informacji. Wspomniał Pan o kompulsywnym przyswajaniu bezwartościowych treści. Znam osoby które traktują YT jako kolejną zapchaj dziurę w swoim życiu, zaczynają od tych najciekawszych materiałów, potem schodzą na te średnie, ostatecznie oglądając rzeczy totalnie bezwartościowe typu "25 rzeczy którymi możesz obrać ziemniaka jak nie masz obieraczki. Nr 1. Kapsel od piwa...". A pod takimi filmami prawie zawsze ktoś rzuci komentarz typu "Jest druga w nocy a ja oglądam jak obierać ziemniaka kapslem od piwa". To są dokładnie Ci ludzie o których mówi Pan w materiale. W zasadzie sam jestem jednym z nich, tyle że wyszukuje dziesiątki kanałów jakościowo podobnych do tego i oszukuje się że jak oglądam "Szymon mówi" czy "Wojnę idei" zamiast skrobania ziemniaka, to trochę bardziej panuje nad sytuacją. Ale to chyba nie prawda.

Ludzie biją na alarm, bo LGBT, bo prawa kobiet, bo rasizm, bo ksenofobia. Tymczasem powinniśmy dawno bić na alarm w kwestii uzależnienia człowieka od technologii, a konkretniej Internetu i pochodnych. Są ludzie którzy boją się że technologia nas kiedyś przerośnie, ja boje się że wielu z nas przerosła już teraz.


Pozdrawiam serdecznie

vipp
O mnie vipp

https://lootos-neverlandd.blogspot.com/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo